Książki ekonomiczne
0 produktów   0 PLN
Liczba produktów: 0
Znajdź    
      O nas       Klub książki       Regulamin       Zestawy       Promocje       Aktualności       Autorzy       Partnerzy       Kontakt

Sport jako biznes w epoce globalizacji Andrzej Sznajder

Sport jako biznes w epoce globalizacji
Produkt dostępny

ISBN: 978-83-208-2272-4
Cena katalogowa: 59.90 PLN
Cena po rabacie:  50.92 PLN
Oszczędzasz: 8.98 PLN


Książka jest pierwszą w Polsce publikacją na temat internacjonalizacji klubów i innych organizacji sportowych. Pokazuje także możliwości zwiększenia umiędzynarodowienia przedsiębiorstw dzięki powiązaniu ze sportem. Sport jako zjawisko społeczne jest dziedziną niezwykle różnorodną i wielowymiarową, w której zachodzą systematyczne zmiany, wynikające z rozwoju cywilizacji oraz przemian społecznych, kulturowych, technologicznych, ekonomicznych.

 

Sport podlega profesjonalizacji i komercjalizacji. Organizacje sportowe różnego szczebla i z różnych dyscyplin sportowych realizują zarówno cele sportowe, jak i ekonomiczne, muszą więc pozyskiwać zasoby finansowe dla swego funkcjonowania. Według autora organizacje sportowe, podobnie jak przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe, podlegają procesowi internacjonalizacji, rozumianej jako zwiększanie zaangażowania w działania na rynkach zagranicznych. Zwrócił on też uwagę na zjawisko semiglobalizacji, czyli jednoczesnego przywiązania do społeczności lokalnej i rozwijania internacjonalizacji organizacji sportowych, jak pozyskiwanie z zagranicy zasobów niezbędnych do ich funkcjonowania, tj. sportowców, trenerów, menedżerów zasobów finansowych i rzeczowych, oraz działania marketingowe i sprzedażowe na rynkach zagranicznych.

 

Książkę wzbogacają liczne analizy przypadków rozwoju działania organizacji sportowych na rynkach zagranicznych oraz internacjonalizacji przedsiębiorstw stosujących strategię powiązania ze sportem.

 

Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych i akademii wychowania fizycznego, chcących specjalizować się w zarządzaniu klubami sportowymi, a także dla osób profesjonalnie związanych z klubami i organizacjami sportowymi oraz firm, które zamierzają wykorzystać sport do internacjonalizacji swoich działań.

 

Patronat medialny nad książką objęła "Piłka Nożna"  


 

Liczba stron 208
Rok wydania 2017
Miejsce wydania Warszawa
Wydanie I
Oprawa miękka
Format B5

Spis treści

 

Wprowadzenie

 

1. Sport jako biznes
1.1. Światowy biznes sportu w kontekście zainteresowania sportem na świecie
1.2. Rodzaje profesjonalnych organizacji sportowych i proces ich przekształcania w organizacje biznesowe
1.3. Specyfika klubów sportowych jako przedsiębiorstw

 

2. Teorie internacjonalizacji i ich odniesienie do sportu jako biznesu
2.1. Koncepcja internacjonalizacji i jej motywy. Internacjonalizacja a globalizacja
2.2. Tradycyjne modele internacjonalizacji
2.3. Pozostałe modele internacjonalizacji
2.3.1. Internacjonalizacja niekonwencjonalna
2.3.2. Model sieciowy internacjonalizacji
2.3.3. Przedsiębiorstwa globalne od początku — born globals
2.4. Uwarunkowania internacjonalizacji organizacji sportowych — makro- i mikrootoczenie klubów sportowych
2.5. Internacjonalizacja jako strategia rozwoju przedsiębiorstwa i jej zastosowanie przez organizacje sportowe

 

3. Sport jako czynnik internacjonalizacji gospodarki
3.1. Internacjonalizacja sportu a internacjonalizacja przez sport
3.2. Kształtowanie za granicą wizerunku krajów i miast dzięki międzynarodowym sukcesom sportowców
3.3. Kształtowanie dzięki sportowi wizerunku marek produktów za granicą

 

4. Łańcuch tworzenia wartości dla klientów klubu sportowego i internacjonalizacja jego elementów
4.1. Charakterystyka łańcucha wartości dla klientów klubu sportowego
4.2. Internacjonalizacja pozyskiwania zasobów
4.2.1. Rodzaje umiędzynarodawianych zasobów
4.2.2. Umiędzynarodawianie zasobów ludzkich
4.2.3. Internacjonalizacja zasobów finansowych klubów
4.3. Internacjonalizacja procesu szkoleniowego — akademie sportowe klubów za granicą
4.4. Internacjonalizacja marketingu i sprzedaży
4.5. Strategie aliansów marketingowych w internacjonalizacji klubów sportowych
4.6. Internacjonalizacja operatorów stadionów
4.7. Internacjonalizacja przez działania marketingowe w Internecie

 

Zakończenie

 

Bibliografia

Produkty powiązane (1)
Marketing sportu Sport jako biznes w epoce globalizacji -15%
Andrzej Sznajder
Marketing sportu
Cena po rabacie: 55.17 PLN
Nasi klienci wybrali także
Efektywność w zarządzaniu projektami. Wymiary. Koncepcje. Zależności Sport jako biznes w epoce globalizacji -15%
Zatrudnialność pracobiorcy w elastycznym zarządzaniu ludźmi -15%
Polityka wsparcia konkurencyjności gospodarki. Wybrane aspekty -15%
Redakcja naukowa Tomasz Geodecki
Polityka wsparcia konkurencyjności gospodarki. Wybrane aspekty
Cena po rabacie: 55.17 PLN
Rozliczenia w praktyce handlu zagranicznego -15%
Redakcja naukowa Danuta Marciniak-Neider, Aleksandra Stańczyk
Rozliczenia w praktyce handlu zagranicznego
Cena po rabacie: 55.17 PLN
Inżynieria produkcji. Kompendium wiedzy -15%
Redakcja naukowa Ryszard Knosala
Inżynieria produkcji. Kompendium wiedzy
Cena po rabacie: 93.42 PLN
© 2010 Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt & cms: www.zstudio.pl