Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Hotelarstwo. Organizacja i funkcjonowanie obiektów noclegowych

Mariola Milewska, Bogdan Włodarczyk
ISBN: 978-83-208-2292-2
Liczba stron: 414
Rok wydania: 2018
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
69.90 zł
49.90
Najniższa cena z 30 dni: 49.90
liczba egzemplarzy:

W książce kompleksowo przedstawiono zasady organizacji oraz funkcjonowanie obiektu hotelarskiego. Autorzy przedstawili: rolę obiektów noclegowych we współczesnej gospodarce; tworzenie struktury funkcjonalnej takiego obiektu i jej główne elementy; kształtowanie komórek organizacyjnych przedsiębiorstwa hotelarskiego i ich zakres pracy; najistotniejsze cechy osobowości i niezbędne kwalifikacje hotelarzy; charakterystykę grup i segmentów gości hotelowych; zasady komunikacji między gospodarzami a gośćmi; reklamacje usług hotelowych oraz kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy w obiekcie hotelarskim.

 

Książka jest przeznaczona dla wykładowców i studentów kierunków związanych z hotelarstwem i turystyką w wyższych uczelniach różnych typów. Może też być wykorzystywana przez nauczycieli i wykładowców w szkołach średnich i pomaturalnych kształcących w specjalnościach: hotelarstwo i turystyka. Z pewnością przyda się również osobom, które chciałyby pokusić się o zorganizowanie i prowadzenie obiektu oferującego noclegi

SPIS TREŚCI

 

1. Gościnność
1.1. Gościnność w rozwoju cywilizacji
1.2. Co to jest gościnność?
1.3. Aspekty gościnności
1.4. Elementy modelu gościnności
1.5. Formuła gościnności

 

2. Struktura funkcjonalna obiektu hotelarskiego
2.1. Położenie obiektu
2.2. Zagospodarowanie działki
2.3. Budynek, zespół budynków
2.3.1. Zespół recepcyjny
2.3.2. Komunikacja i transport wewnętrzny
2.3.3. Zespół pobytowy
2.3.4. Zespół gastronomiczny
2.3.5. Zespół wielofunkcyjny
2.3.6. Zespół rekreacyjno-wypoczynkowy
2.3.7. Zespół handlowo-usługowy
2.3.8. Zaplecze techniczno-administracyjne
2.3.9. Zaplecze socjalne pracowników
2.4. Dostosowanie obiektów hotelarskich do obsługi gości niepełnosprawnych

 

3. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa hotelarskiego
3.1. Elementy struktury organizacyjnej
3.1.1. Piony, departamenty
3.1.2. Komórki organizacyjne
3.1.3. Stanowiska pracy
3.2. Struktury organizacji pracy przedsiębiorstwa hotelarskiego
3.3. Konsorcja hotelarskie a struktury organizacyjne przedsiębiorstw hotelarskich
3.4. Podstawowe dokumenty organizacyjne w przedsiębiorstwie hotelarskim
3.4.1. Regulamin pracy i płacy
3.4.2. Regulamin obiektu noclegowego

 

4. Organizacja pracy wybranych pionów i komórek organizacyjnych obiektu hotelarskiego
4.1. Recepcja — cykl obsługi gościa w obiekcie noclegowym
4.1.1. Rezerwacja
4.1.2. Zakwaterowanie — check in
4.1.3. Obsługa w trakcie pobytu
4.1.4. Wykwaterowanie — check out
4.1.5. Zakończenie doby hotelowej
4.1.6. Współpraca recepcji z innymi elementami struktury organizacyjnej
4.2. Służba pięter
4.3. Gastronomia hotelowa
4.4. Organizacja czasu wolnego

 

5. Hotelarze
5.1. Wizerunek hotelarza
5.2. Hotelarskie 3 E
5.3. Tajemnica zawodowa w hotelarstwie
5.4. Hotelarze w pracy
5.4.1. Stres zawodowy
5.4.2. Emocje
5.4.3. Akceptacja własnej osoby
5.4.4. Nawyki w pracy

 

6. Goście
6.1. Segmentacja rynku gości hotelowych
6.2. Charakterystyka grup i segmentów gości hotelowych

 

7. Goście i gospodarze
7.1. Komunikacja
7.2. Modele nowoczesnej obsługi
7.3. Pierwsze wrażenie
7.4. Gość pozytywnie zaskoczony
7.5. Sytuacje trudne i nadzwyczajne

 

8. Reklamacja usługi hotelowej
8.1. Dlaczego goście bywają niezadowoleni?
8.2. Niezadowolony gość i co dalej?
8.3. Komu i jak reklamować?

 

9. Bezpieczeństwo i higiena pracy w obiekcie hotelarskim
9.1. Bhp pracownika
9.2. Organizacja ochrony przeciwpożarowej
9.3. Ewakuacja gości, pracowników i mienia
9.4. Inne potencjalne zagrożenia

 

Bibliografia

Mariola Milewska

Mgr inż. Politechniki Łódzkiej, wieloletni nauczyciel przedmiotów hotelarskich, egzaminator, wykładowca na kierunku „turystyka i rekreacja” na Wydziale Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego. Do września 2013 r. wykładała w Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi. Trener w szkoleniach realizowanych przez polskie i zagraniczne instytucje dla kadry pracowniczej hoteli. Konsultant i doradca w zakresie inicjowania usług hotelarskich, przygotowywania obiektów do świadczenia usług oraz doboru pracowników. Autorka i współautorka monografii naukowych, podręczników akademickich i szkolnych, a także artykułów naukowych w czasopiśmie UŁ „Turyzm” i czasopiśmie WSTH „Turystyka i Hotelarstwo”.

Bogdan Włodarczyk

Dr hab., prof. UŁ, Prodziekan Wydziału Nauk Geograficznych, Dyrektor Instytutu Geografii Miast i Turyzmu, Kierownik Zakładu Geografii Turyzmu Uniwersytetu Łódzkiego. Do września 2013 r. wykładał w Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi. Redaktor czasopisma naukowego „Turyzm” oraz redaktor naczelny serii monograficznej „Warsztaty z Geografii Turyzmu”. Inicjator oraz kierownik programów badawczych i dydaktycznych w turystyce. Autor licznych artykułów i monografii naukowych, współautor podręczników akademickich oraz przewodników turystycznych, m.in. po Górach Świętokrzyskich.

Kurier Inpost 14 zł
Kurier FedEX 14 zł
Inpost Paczkomaty 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł