Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Turystyka międzynarodowa w globalnej gospodarce

Barbara J. Dąbrowska
ISBN: 978-83-208-1976-2
eISBN: 978-83-208-2238-0
Liczba stron: 148
Rok wydania: 2011
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: 162x237
54.90
42.00
liczba egzemplarzy:

Od połowy XX wieku nastąpił intensywny rozwój światowej gospodarki turystycznej. Znaczący wpływ na wzrost sektora usług turystycznych w światowej działalności usługowej i międzynarodowej wymianie usług wywarł proces globalizacji gospodarki. W efekcie zmieniły się zarówno działalność podmiotów światowego rynku turystycznego, jak i potrzeby globalnych turystów.


Przedmiotem książki jest rozwój turystyki międzynarodowej na tle przemian globalizacyjnych w sektorze usług oraz działania podejmowane w ramach międzynarodowej polityki turystycznej. Autorka przedstawia m.in.:
• rolę turystyki międzynarodowej w tworzeniu PKB,
• przebieg procesu liberalizacji międzynarodowego handlu usługami,
• rozwój masowej turystyki międzynarodowej,
• zagadnienia konkurencyjności podmiotów światowej gospodarki turystycznej,
• genezę i rozwój międzynarodowej polityki turystycznej,
• działania krajów i organizacji międzynarodowych na rzecz łagodzenia ograniczeń w międzynarodowym ruchu osobowym i zmniejszania różnic ekonomicznych oraz społecznych między krajami,
• przykłady ze światowej praktyki gospodarczej.
 
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków związanych z zarządzaniem w turystyce, słuchaczy studiów podyplomowych, uczestników kursów i szkoleń w zakresie turystyki.

SPIS TREŚCI
 
Wstęp
 
1. PODSTAWOWE ZAGADNIENIA DOTYCZĄCE TURYSTYKI MIĘDZYNARODOWEJ
1.1. Wprowadzenie
1.2. Pojęcia turystyki międzynarodowej i turystyki zagranicznej
1.3. Międzynarodowy ruch turystyczny i metody jego pomiaru
1.4. Bilans turystyczny
1.5. Turystyka międzynarodowa a PKB
1.6. Podsumowanie
Literatura
 
2. PRZEMIANY W ŚWIATOWYM SEKTORZE USŁUG DOBY GLOBALIZACJI
2.1. Wprowadzenie
2.2. Ekonomiczne i polityczne aspekty globalizacji
2.3. Istota sektora usług
2.4. Globalizacja sektora usług
2.5. Liberalizacja międzynarodowego handlu usługami
2.6. Podsumowanie
Literatura
 
3. PRZEMIANY W TURYSTYCE MIĘDZYNARODOWEJ W WARUNKACH GLOBALIZACJI
3.1. Wprowadzenie
3.2. Międzynarodowa wymiana usług turystycznych jako element międzynarodowego handlu usługami
3.3. Ewolucja turystyki międzynarodowej — od formy elitarnej do masowej. Oddziaływanie globalizacji na turystykę
3.4. Rozwój turystyki międzynarodowej na świecie w latach 1950–2010
3.5. Podsumowanie
Literatura
 
4. KONKURENCJA NA RYNKU TURYSTYKI MIĘDZYNARODOWEJ
4.1. Wprowadzenie
4.2. Konkurencja przedsiębiorstw turystycznych obsługujących międzynarodowy ruch turystyczny
4.2.1. Podsektor usług noclegowych
4.2.2. Podsektor transportu lotniczego
4.2.3. Podsektor pośrednictwa sprzedaży i organizacji imprez turystycznych
4.3. Konkurencja regionów turystycznych świata
4.4. Konkurencja krajów na rynku turystyki międzynarodowej
4.5. Podsumowanie
Literatura
 
5. MIĘDZYNARODOWA POLITYKA TURYSTYCZNA
5.1. Wprowadzenie
5.2. Geneza i rozwój międzynarodowej polityki turystycznej
5.3. Rozwój polityki turystycznej Unii Europejskiej
5.4. Działania krajów i organizacji międzynarodowych na rzecz łagodzenia ograniczeń państwowych oraz zmniejszania różnic ekonomicznych i społecznych
5.4.1. Liberalizacja w zakresie formalności granicznych
5.4.2. Działalność UNWTO i OECD jako znaczący element integracji ekonomicznej, w tym turystycznej
5.5. Podsumowanie
Literatura

Kurier FedEX 14 zł
Inpost Paczkomaty 14 zł
Kurier Inpost 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł
Polecamy