Książki ekonomiczne
0 produktów   0 PLN
Liczba produktów: 0
Znajdź    
      O nas       Klub książki       Regulamin       Zestawy       Promocje       Aktualności       Autorzy       Kontakt       Kodeks etyki

Polski rynek usług transportowych. Funkcjonowanie - przemiany - rozwój Redakcja naukowa Danuta Rucińska

Polski rynek usług transportowych. Funkcjonowanie - przemiany - rozwój
Produkt niedostępny

ISBN: 978-83-208-1998-4
Cena katalogowa: 54.90 PLN
Cena po rabacie:  46.67 PLN
Oszczędzasz: 8.23 PLN

Problemy dotyczące monitorowania przemian, funkcjonowania i rozwoju polskiego rynku usług transportowych skłoniły autorów książki do zdiagnozowania stanu tego rynku usług, określenia kierunków i strategii jego rozwoju w kontekście współczesnych uwarunkowań oraz dostosowawczych możliwości podaży (rynkowej oferty usług) do przyszłych potrzeb i oczekiwań użytkowników transportu.
W książce Polski rynku usług transportowych Autorzy zwrócili szczególną uwagę na:
·  charakterystykę rynku usług transportowych,
·  rynek usług transportowych jako strukturę ekonomiczną i społeczną,
·  konkurencję na rynku usług transportowych,
·  interwencjonizm państwa na rynku usług transportowych,
·  badania rynku usług transportowych,
·  strategię funkcjonowania i rozwoju rynku usług transportowych,
·  polski rynek usług transportu lotniczego, samochodowego, kolejowego, morskiego, wodnego śródlądowego i miejskiego.


Współautorzy: Jan Burnewicz, Krzysztof Grzelec, Katarzyna Hebel, Hanna Klimek, Hubert Kołodziejski, Stanisław Miecznikowski, Tomasz Nowosielski, Andrzej Ruciński, Danuta Rucińska, Stanisław Szwankowski, Dariusz Tłoczyński, Krystyna Wojewódzka-Król, Marcin Wołek, Olgierd Wyszomirski.


Autorzy przygotowali tę książkę z myślą szczególnie o:
·  władzach samorządów lokalnych i organów administracji państwowej;
·  menedżerach przedsiębiorstw transportowych i zarządzających infrastrukturą;
·  przedstawicielach grup kapitałowych zainteresowanych inwestowaniem na polskim rynku;
·  środowiskach naukowych, w tym studentach zainteresowanych problematyką transportu.
 

Liczba stron 336
Rok wydania 2012
Miejsce wydania Warszawa
Wydanie I
Oprawa miękka
Format 162x237
Dodatkowe informacje Współautorzy: Jan Burnewicz, Krzysztof Grzelec, Katarzyna Hebel, Hanna Klimek, Hubert Kołodziejski, Stanisław Miecznikowski, Tomasz Nowosielski, Andrzej Ruciński, Danuta Rucińska, Stanisław Szwankowski, Dariusz Tłoczyński, Krystyna Wojewódzka-Król, Marcin Wołek, Olgierd Wyszomirski
SPIS TREŚCI
 
O Autorach
Wstęp
 
Rozdział 1. Charakterystyka rynku usług transportowych
1.1. Pojęcie, cechy, funkcje i struktura podmiotowo-przedmiotowa
1.2. Systematyka rynku
1.3. Procesy negocjacyjne i konkurencyjne
1.4. Uwarunkowania rozwoju i przeobrażenia
1.5. Rynek usług transportowych a procesy gospodarowania
 
Rozdział 2. Rynek usług transportowych jako struktura ekonomiczna i społeczna
2.1. Zjawiska i procesy rynkowe
2.2. Ekonomiczne relacje na rynku usług transportowych
2.3. Społeczne relacje na rynku na rynku usług transportowych
2.4. Rynkowe zachowania podmiotów − uwarunkowania, systematyka
 
Rozdział 3. Konkurencja na rynku usług transportowych
3.1. Mechanizm konkurencji − funkcje, elementy, podstawy
3.2. Formy i intensywność konkurencji
3.3. Instrumenty i rodzaje konkurencji
3.4. Przewaga konkurencyjna − źródła, rodzaje, skutki
 
Rozdział 4. Interwencjonizm państwa na rynku usług transportowych
4.1. Przesłanki i czynniki interwencjonizmu państwa
4.2. Formuła i przedmiot interwencjonizmu państwa
4.3. Instrumenty interwencjonizmu państwa
4.4. Interwencjonizm bezpośredni i pośredni
 
Rozdział 5. Badania rynku usług transportowych
5.1. Istota i obszary badań
5.2. Źródła i metody badań marketingowych
5.3. Badania potrzeb przewozowych i popytu
5.4. Badania preferencji przewozowych i zachowań transportowych
5.5. Badania wielkości rynku i rynkowego potencjału przedsiębiorstw transportowych
 
Rozdział 6. Strategie funkcjonowania i rozwoju rynku usług transportowych
6.1. Strategia jako narzędzie i proces kształtowania rynku
6.2. Niektóre strategie na rynku usług transportowych
6.3. Wybór i aplikacje strategii
6.4. Alianse, fuzje i przejęcia na rynku usług transportowych
 
Rozdział 7. Polski rynek usług transportu samochodowego
7.1. Charakterystyka rynku
7.2. Problemy funkcjonowania rynku
7.3. Przemiany na rynku
7.4. Kierunki rozwoju rynku
 
Rozdział 8. Rynek usług transportu kolejowego
8.1. Rynek usług transportu kolejowego z uwzględnieniem Europy i Polski
8.2. Segmentacja polskiego rynku
8.3. Przemiany na rynku
8.4. Kierunki zmian i rozwoju rynku
 
Rozdział 9. Polski rynek usług transportu lotniczego
9.1. Charakterystyka rynku
9.2. Problemy funkcjonowania rynku
9.3. Przemiany na rynku
9.4. Kierunki zmian i rozwoju rynku
 
Rozdział 10. Polski rynek usług transportu wodnego śródlądowego
10.1. Charakterystyka rynku
10.2. Problemy funkcjonowania rynku
10.3. Przemiany na rynku
10.4. Kierunki rozwoju rynku
 
Rozdział 11. Rynek usług transportu morskiego z uwzględnieniem Polski
11.1. Charakterystyka rynku
11.2. Problemy funkcjonowania rynków żeglugowych i portowych
11.3. Przemiany na rynku
11.4. Kierunki zmian i rozwoju rynku
 
Rozdział 12. Rynek usług transportu miejskiego w Polsce
12.1. Charakterystyka rynku
12.2. Problemy funkcjonowania rynku
12.3. Przemiany na rynku
12.4. Kierunki rozwoju rynku
 
Podsumowanie
Literatura
 
© 2010 Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt & cms: www.zstudio.pl