Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Kompetencje konsumentów. Innowacyjne zachowania, zrównoważona konsumpcja

Anna Dąbrowska, Felicjan Bylok, Mirosława Janoś-Kresło, Dariusz Kiełczewski, Irena Ozimek
ISBN: 978-83-208-2189-5
eISBN: 978-83-208-2237-3
Liczba stron: 200
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
54.90
49.90
liczba egzemplarzy:

W dzisiejszych czasach ostrej konkurencji, często spowodowanej intensywnym rozwojem nowoczesnych technologii, kompetentny i innowacyjny konsument jest przedmiotem zainteresowania nie tylko producentów i sprzedawców dóbr konsumpcyjnych, ale także wielu organizacji o różnym charakterze i instytucji badawczych. Obecnie celem badań w tym zakresie jest ocena stopnia wdrożenia koncepcji zrównoważonej konsumpcji, której podstawę stanowią: planowanie, know-how, ekologia, etyka oraz świadomość lokalna. Zdiagnozowanie poziomu kompetencji, rodzaju zachowań, istniejącej ochrony prawnej i kategorii współczesnego konsumenta było głównym celem badawczym Autorów niniejszej publikacji. W przejrzysty sposób zaprezentowali oni wyniki swoich prac badawczych na polskim rynku dóbr konsumpcyjnych, wskazując w swoich wnioskach m.in. na konieczność zastępowania tradycyjnych metod i technik marketingowych rozwiązaniami nowoczesnymi, bardziej skutecznymi w oddziaływaniu zwłaszcza na konsumenta innowatora.

 

Książka jest przeznaczona zarówno dla wszystkich osób zainteresowanych współczesnym konsumentem, a także dla organizacji i instytucji kształtujących politykę konsumencką oraz pracowników naukowych uczelni ekonomicznych.

Spis treści

 

Wprowadzenie

 

ROZDZIAŁ 1. Konsument a współczesne wyzwania cywilizacyjne
1.1. Globalna konsumpcja jako megatrend współczesnej konsumpcji
1.2. Wirtualizacja konsumpcji
1.3. Ekologizacja jako przejaw dbałości o środowisko naturalne

 

ROZDZIAŁ 2. Kompetencje i ich znaczenie dla kształtowania zachowań i postaw konsumentów
2.1. Kompetencje konsumentów
2.2. Kompetencje a zachowania konsumentów
2.3. Znaczenie kompetencji w kształtowaniu postaw konsumentów

 

ROZDZIAŁ 3. Zrównoważona konsumpcja a kompetencje konsumentów
3.1. Zrównoważona konsumpcja jako przedmiot badań
3.2. Problemy rozwoju idei zrównoważonej konsumpcji
3.3. Postawy konsumentów wobec zrównoważonej konsumpcji

 

ROZDZIAŁ 4. Innowacyjne zachowania w kontekście kompetencji konsumentów
4.1. Innowacyjne zachowania jako obszar badań współczesnej konsumpcji
4.2. Cechy innowacyjnych konsumentów
4.3. Wybór nowych produktów przez konsumentów
4.4. Wzory konsumpcji związane z nabywaniem i użytkowaniem nowych produktów
4.5. Innowacje na rynku żywności i związane z tym wybrane aspekty zachowań konsumentów
4.6. Bankowość mobilna jako forma innowacyjnego zachowania konsumentów

 

ROZDZIAŁ 5. Wiedza konsumentów a ochrona ich praw
5.1. Prawo do informacji a kompetencje konsumentów
5.2. Prawo do reklamacji a wiedza konsumentów
5.3. Instytucje i organizacje konsumenckie a świadomość konsumentów

 

ROZDZIAŁ 6. Segmentacja konsumentów według kompetencji

 

Zakończenie

 

Bibliografia

Inpost Paczkomaty 14 zł
Kurier Inpost 14 zł
Kurier FedEX 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł
Polecamy