Książki ekonomiczne
0 produktów   0 PLN
Liczba produktów: 1
Znajdź    
      O nas       Klub książki       Regulamin       Zestawy       Promocje       Aktualności       Autorzy       Partnerzy       Kontakt

Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju Marta Hereźniak

Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju
Produkt dostępny

ISBN: 978-83-208-1898-7
Cena katalogowa: 52.90 PLN
Cena po rabacie:  40.00 PLN
Oszczędzasz: 12.90 PLN


W warunkach intensyfikacji wzajemnych powiązań między krajami budowanie wizerunku i reputacji (marki) narodowej wiąże się z poszukiwaniem przez nie sposobów prezentacji własnych atutów oraz skutecznych metod podnoszenia konkurencyjności gospodarczej. Państwa narodowe coraz częściej odwołują się do metod i narzędzi stosowanych przez przedsiębiorstwa w celu zbudowania swojej pozycji rynkowej. Budowanie marki i zarządzanie nią to jeden z najistotniejszych obszarów, w których kraje przejmują wzorce od przedsiębiorstw.
Branding narodowy (budowanie marki narodowej) jest zjawiskiem, które odnosi się do aktywności instytucji państwa na poziomie centralnym i lokalnym oraz podmiotów prywatnych i publicznych (stowarzyszeń, grup społecznych, zawodowych itp.), podejmowanej w celu wypracowania i komunikowania przewag konkurencyjnych kraju.
Książka jest wynikiem kilkuletniego doświadczenia Autorki w pracy nad programem Marka dla Polski, a także szczegółowych badań i analiz dotyczących najlepszych praktyk, metod i strategii budowania marek narodowych państw z całego świata. Powstała ona z myślą o różnych środowiskach zainteresowanych budowaniem marek narodowych lub zaangażowanych w ten proces.
Z uwagi na swoją strukturę, obecność studiów przypadków oraz kompleksowe ujęcie tematyki, może stanowić aktualny podręcznik akademicki dla studentów różnych kierunków nauk społecznych. Ponadto, może być traktowana jako kompendium wiedzy i dobrych praktyk dla polskich instytucji publicznych.
Zawarto w niej gotowe wskazówki dla instytucji publicznych, które uczestniczą w procesie budowania marki narodowej Polski. Może także stanowić źródło inspiracji dla menedżerów firm zainteresowanych udziałem w tym procesie, ważnym zagadnieniem w niej poruszanym jest bowiem znaczenie marek firm i produktów w brandingu narodowym. Zawiera przykłady form i metod włączania firm w proces budowania marki narodowej oraz wskazówki dotyczące wykorzystania kraju pochodzenia jako elementu wyróżniającego markę na rynku.

 

Przedmowę do Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju napisł Wally Olins, guru od budowania marek i brandingu narodowego. Współzałożyciel Wolff Olins, obecnie prezes Saffron, z biurami w Londynie i Madrycie. Autor fundamentalnego dzieła Corporate Identity. Zyskał status guru w dziedzinie tożsamości rynkowej. Doradzał wielu głośnym światowym organizacjom i krajom w zakresie ich tożsamości, marek i komunikacji, np. McKinsey, Akzo-Nobel, Repsol, Q8, Portugalska Rada Turystyki, BT, Prudential, Renault i Volkswagen. Wykłada gościnnie w Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim i Copenhagen Business School. Uczestniczy w seminariach na temat brandingu na całym świecie. Jest konsultantem Krajowej Izby Gospodarczej oraz Instytutu Marki Polskiej. Książka Wally Olins o marce stała się klasyczną pozycją i doczekała 20 przekładów.

 

Recenzja ukazała się w Bibliotece Decydenta w Decydent & Decision Maker. Zapraszamy do lektury

Liczba stron 236
Rok wydania 2011
Miejsce wydania Warszawa
Wydanie I
Oprawa miękka
Format 162x237

SPIS TREŚCI

 

Przedmowa Wally’ego Olinsa


Wprowadzenie
 

Rozdział 1: Kraje jako marki — podstawy brandingu narodowego
1.1. Idea brandingu narodowego
1.2. Dlaczego kraje i firmy upodabniają się do siebie
1.3. Branding narodowy — istota, cele, przesłanki rozwoju
1.4. Naukowe podstawy brandingu narodowego
 

Rozdział 2: Marka narodowa a marka korporacyjna — podobieństwa i różnice
2.1. Ewolucja koncepcji marki — implikacje dla brandingu narodowego
2.2. Koncepcja marki korporacyjnej i jej użyteczność dla marki narodowej
 

Rozdział 3: W jaki sposób marki komercyjne i marka narodowa wzajemnie się wspierają
3.1. Efekt kraju pochodzenia — czym jest i jak działa
3.2. Markowe produkty z markowych krajów
3.3. Marki firm i produktów jako nośniki tożsamości narodowej
 

Rozdział 4: Wektory marki narodowej — wyzwania, metody, dobre praktyki
4.1. Wektory marki narodowej
4.2. Wektor pierwszy: dyplomacja publiczna
4.3. Wektor drugi: turystyka
4.4. Wektor trzeci: bezpośrednie inwestycje zagraniczne
4.5. Wektor czwarty: markowy eksport
 

Rozdział 5: Jak budować marki narodowe
5.1. Model procesu budowania marki narodowej
5.2. Przebieg i organizacja procesu budowania marki narodowej
5.3. Interesariusze, czyli kto buduje markę narodową
5.4. Czas, koszty i rezultaty procesu budowania marki narodowej
5.5. Bariery i ograniczenia procesu budowania marki narodowej
 

Rozdział 6: Budowanie polskiej marki narodowej
6.1. Branding narodowy w Polsce — uwarunkowania, ograniczenia, wybrane inicjatywy
6.2. Wizerunek i reputacja Polski na świecie
6.3. Projekt „Marka dla Polski” i próby jego kontynuacji
6.4. Przyszłość polskiej marki narodowej
 

Bibliografia

Produkty powiązane (2)
Silna marka. Istota i kreowanie -15%
Jacek Kall
Silna marka. Istota i kreowanie
Cena po rabacie: 31.37 PLN
Nasi klienci wybrali także
Rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju -15%
Redakcja naukowa Małgorzata Julia Radziukiewicz
Rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce
Cena po rabacie: 42.42 PLN
Zarządzanie środowiskowe -15%
Edward Kowal, Aneta Kucińska-Landwójtowicz, Andrzej Misiołek
Zarządzanie środowiskowe
Cena po rabacie: 50.92 PLN
Strategie produktu. Koncepcje i metody zarządzania ofertą produktową -15%
Handel zagraniczny. Organizacja i technika -15%
Redakcja naukowa Jan Rymarczyk
Handel zagraniczny. Organizacja i technika
Cena po rabacie: 55.17 PLN
© 2010 Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt & cms: www.zstudio.pl