Książki ekonomiczne
0 produktów   0 PLN
Liczba produktów: 0
Znajdź    
      O nas       Klub książki       Regulamin       Zestawy       Promocje       Aktualności       Autorzy       Partnerzy       Kontakt

Ochrona i edukacja konsumentów na wybranych rynkach usług Redakcja naukowa Anna Dąbrowska

Ochrona i edukacja konsumentów na wybranych rynkach usług
Produkt niedostępny

ISBN: 978-83-208-2090-4
Cena katalogowa: 59.90 PLN
Cena po rabacie:  50.92 PLN
Oszczędzasz: 8.98 PLN

Współcześnie usługi należą do głównych obszarów ochrony i edukacji konsumentów, mając to na uwadze, autorki przedstawiły: politykę konsumencką Unii Europejskiej i prawo konsumentów w UE; sytuację konsumentów na rynku usług finansowych, telekomunikacyjnych i pocztowych, a także na rynku usług handlowych, gastronomicznych i turystycznych; obszary naruszeń praw konsumentów w umowach podpisywanych z konsumentami; świadomość praw konsumentów i rolę edukacji w podnoszeniu wiedzy konsumenckiej oraz postrzeganie świadomości konsumentów przez usługodawców.

 

Książka jest przeznaczona dla konsumentów, którym wiedza w niej zawarta może pomóc wzmacniać swoją pozycję na rynku usług, instytucji kształtujących politykę konsumencką, organizacji zajmujących się prawami konsumentów, a także wykładowców i studentów kierunków ekonomicznych.

Liczba stron 206
Rok wydania 2013
Miejsce wydania Warszawa
Wydanie I
Oprawa miękka
Format B5

Spis treści

 

Wprowadzenie

 

1. Znaczenie polityki konsumenckiej w budowaniu rynku wewnętrznego
1.1. Charakterystyka rynku wewnętrznego
1.2. Priorytety polityki konsumenckiej Unii Europejskiej
1.3. Prawa konsumentów w Unii Europejskiej

 

2. Pozycja i formy aktywności konsumentów na rynku usług finansowych, telekomunikacyjnych i pocztowych
2.1. Specyfika rynku usług finansowych
2.1.1. Usługi bankowe w Polsce
2.1.2. Konsument na rynku usług bankowych
2.1.3. Rynek usług ubezpieczeniowych w Polsce
2.1.4. Konsument na rynku usług ubezpieczeniowych
2.2. Charakterystyka rynku usług telekomunikacyjnych i pocztowych
2.2.1. Rozwój usług telekomunikacyjnych w Polsce
2.2.2. Postrzeganie usług telekomunikacyjnych przez konsumentów
2.2.3. Specyfika usług pocztowych
2.2.4. Korzystanie z usług pocztowych przez konsumentów

 

3. Sytuacja konsumentów na rynku usług handlowych, gastronomicznych i turystycznych
3.1. Usługi handlowe w Polsce
3.1.1. Konsument na rynku usług handlowych
3.2. Specyfika usług gastronomicznych
3.2.1. Rozwój usług gastronomicznych w Polsce
3.2.2. Konsument na rynku usług gastronomicznych
3.3. Charakterystyka usług turystycznych
3.3.1. Rynek usług turystycznych w Polsce
3.3.2. Konsument na rynku usług turystycznych

 

4. Umowy podpisywane z konsumentami — obszary naruszeń praw konsumentów
4.1. Umowy o świadczenie usług ukierunkowane na respektowanie praw konsumentów
4.2. Problemy konsumentów wynikające z nienależytego wykonania usługi — wyniki badania
4.3. Postawy konsumentów wobec podpisywanych umów — wyniki badania

 

5. Świadomość praw konsumentów na rynku usług — badania własne
5.1. Zainteresowanie konsumentów przysługującymi im prawami
5.2. Znajomość instytucji i organizacji zajmujących się ochroną praw konsumentów
5.3. Znaczenie edukacji dla konsumentów korzystających z usług

 

6. Postrzeganie świadomości konsumentów przez usługodawców — badania jakościowe
6.1. Cele badania i charakterystyka próby badawczej
6.2. Zmiany na rynku usług w opinii usługodawców
6.3. Zapotrzebowanie na nowe rodzaje usług
6.4. Przemiany świadomości konsumentów usług
6.5. Wiedza konsumentów na temat instytucji i organizacji zajmujących się ochroną praw konsumentów w ocenie usługodawców
6.6. Stosunek konsumentów do umów dotyczących świadczenia usług
6.7. Lojalność konsumentów wobec firm usługowych
6.8. Obecność książek życzeń i zażaleń w przedsiębiorstwach usługowych
6.9. Nienależyte wykonanie usługi

 

Zakończenie

 

Bibliografia

© 2010 Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt & cms: www.zstudio.pl