Książki ekonomiczne
0 produktów   0 PLN
Liczba produktów: 0
Znajdź    
      O nas       Klub książki       Regulamin       Zestawy       Promocje       Aktualności       Autorzy       Partnerzy       Kontakt

Światowy rynek usług w początkach XXI wieku Kazimierz Albin Kłosiński

Światowy rynek usług w początkach XXI wieku
Produkt niedostępny

ISBN: 978-83-208-1967-0
Cena katalogowa: 59.90 PLN
Cena po rabacie:  47.92 PLN
Oszczędzasz: 11.98 PLN

W nowoczesnej gospodarce rynkowej wzrasta znaczenie sektora usług. Autor, dr hab. Kaziemierz Albin Kłosiński – od wielu lat zajmujący się problematyką usług – przedstawił w książce organizację i funkcjonowanie światowego rynku usług, jego uwarunkowania, wpływ procesów globalizacyjnych na ten rynek oraz jego ramy instytucjonalno-prawne. W bardzo interesujący sposób omówił także w ujęciu wielopłaszczyznowym (wielkość, struktura, roczne tempo wzrostu) światowy obrót usługami na początku XXI wieku. Wiele miejsca poświęcił podstawowym tendencjom na głównych rynkach usług, tj. na rynkach usług finansowych, logistycznych, turystycznych, biznesowych oraz łączności.
 
Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych, ale zainteresuje także specjalistów w dziedzinie marketingu usług oraz przedsiębiorców i menedżerów.

Liczba stron 240
Rok wydania 2011
Miejsce wydania Warszawa
Wydanie I
Oprawa miękka
Format 162x237

SPIS TREŚCI

 

Wprowadzenie
 
1. Światowy rynek usług
1.1. Uwagi wstępne
1.2. Problematyka światowego rynku usług
1.2.1. Struktura światowego rynku usług
1.2.2. Podstawy teoretyczne światowego obrotu usługami
1.3. Uwarunkowania światowego rynku usług
1.3.1. Gospodarka światowa
1.3.2. Procesy globalizacji
1.3.3. Proces serwicyzacji
1.3.4. Globalizacja rynku usług
 
2. Instytucjonalno-prawne ramy światowego rynku usług
2.1. Światowa Organizacja Handlu (WTO)
2.2. Układ Ogólny w Sprawie Handlu Usługami (GATS)
2.3. Porozumienie w Sprawie Handlowych Aspektów Własności Intelektualnej (TRIPs)
2.4. Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) oraz wybrane branżowe organizacje usługowe
2.4.1. Kodeksy Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju
2.4.2. Wybrane branżowe organizacje usługowe o skali światowej
2.4.3. Bilateralna liberalizacja rynku światowego — przykłady
2.5. Stanowisko Unii Europejskiej na forum Światowej Organizacji Handlu dotyczące usług
 
3. Światowy obrót usługami w XXI wieku
3.1. Wielkość, struktura oraz dynamika światowego obrotu usługami w XXI wieku
3.1.1. Światowy obrót usługami według regionów
3.1.2. Wartość, struktura oraz roczne tempo wzrostu światowego eksportu i importu usług
3.1.3. Światowy obrót usługami a kryzys finansowy lat 2007–2009
3.2. Podstawowe tendencje na głównych światowych rynkach usług na początku XXI wieku
3.2.1. Rynek usług finansowych
3.2.2. Rynek usług logistycznych
3.2.3. Rynek usług turystycznych
3.2.4. Rynek usług biznesowych
3.2.5. Rynek usług łączności
 
Zamiast zakończenia
Bibliografia
Załączniki
Załącznik 1. Piętnaście największych korporacji transnarodowych w wybranych ośmiu dziedzinach usług w 2003 roku
Załącznik 2. Branże usługowe według GATS

Produkty powiązane (5)
Globalizacja sektora usług w Polsce Światowy rynek usług w początkach XXI wieku -15%
Kazimierz A. Kłosiński, Andrzej Masłowski
Globalizacja sektora usług w Polsce
Cena po rabacie: 40.80 PLN
Usługi w gospodarce rynkowej -50%
Redakcja naukowa Iga Rudawska
Usługi w gospodarce rynkowej
Cena po rabacie: 22.95 PLN
Usługi. Marketing i zarządzanie -29%
Audrey Gilmore
Usługi. Marketing i zarządzanie
Cena po rabacie: 40.40 PLN
Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury -15%
Magdalena Sobocińska
Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury
Cena po rabacie: 35.62 PLN
Zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie handlowym i usługowym -15%
Redakcja naukowa Genowefa Sobczyk
Zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie handlowym i usługowym
Cena po rabacie: 52.62 PLN
© 2010 Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt & cms: www.zstudio.pl