Książki ekonomiczne
0 produktów   0 PLN
Liczba produktów: 0
Znajdź    
      O nas       Klub książki       Regulamin       Zestawy       Promocje       Aktualności       Autorzy       Partnerzy       Kontakt

Zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie handlowym i usługowym Redakcja naukowa Genowefa Sobczyk

Zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie handlowym i usługowym
Produkt dostępny

ISBN: 978-83-208-1885-7
Cena katalogowa: 61.90 PLN
Cena po rabacie:  52.62 PLN
Oszczędzasz: 9.28 PLN


Sektor handlu i usług to obszar dynamicznych zmian dokonujących się pod wpływem przemian rynkowych, silnej konkurencji, rozwoju potrzeb i wymagań nabywców oraz wprowadzania nowych technologii. Bardzo ważne staje się zatem skuteczne zarządzanie sprzedażą w handlu i usługach. Najważniejszymi zagadnieniami zaprezentowanymi w książce są: zachowania nabywców i segmentacja rynku, lokalizacja miejsca sprzedaży, polityka asortymentowa i kreowanie marki, wykorzystanie technologii elektronicznej, strategia komunikacji z rynkiem, polityka cen oraz analiza kondycji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstwa.

Książka jest adresowanej do studentów uczelni i wydziałów ekonomicznych, a także pracowników instytutów naukowych oraz praktyków zajmujących się sprzedażą w handlu i usługach.

Liczba stron 276
Rok wydania 2010
Miejsce wydania Warszawa
Wydanie I
Oprawa miękka

Spis treści

 

Wstęp

ROZDZIAŁ 1. Przedsiębiorstwa handlowe i usługowe we współczesnej gospodarce
1.1. Usługi jako przedmiot działalności gospodarczej
1.2. Rola handlu i usług w rozwoju społeczno-gospodarczym kraju
1.3. Cechy i funkcje przedsiębiorstwa handlowego
1.4. Najważniejsze jednostki handlu hurtowego i detalicznego oraz ich charakterystyka
1.5. Struktura podmiotowa handlu hurtowego i detalicznego w Polsce

ROZDZIAŁ 2. Zachowania nabywców i segmentacja rynku
2.1. Istota i zakres zachowań rynkowych konsumenta
2.2. Podejmowanie decyzji przez nabywców
2.3. Segmentacja rynku jako podstawa wyboru rynku docelowego
2.4. Kryteria segmentacji rynku
2.5. Wybór rynku docelowego

ROZDZIAŁ 3. Lokalizacja miejsca sprzedaży
3.1. Znaczenie lokalizacji miejsca sprzedaży w handlu i usługach
3.2. Czynniki wpływające na decyzję o wyborze lokalizacji
3.3. Analizy przestrzenne i geomarketingowe
3.4. Lokalizacja fizyczna, psychologiczna i wirtualna miejsca sprzedaży

ROZDZIAŁ 4. Polityka asortymentowa i kreowanie marki
4.1. Podstawowe pojęcia związane z asortymentem
4.2. Planowanie asortymentu
4.3. Zarządzanie asortymentem
4.4. Marka w asortymencie przedsiębiorstwa — istota i funkcje
4.5. Zakres decyzji związanych z marką
4.6. Narzędzia kreowania marki
4.7. Znaczenie marki w tworzeniu przewagi konkurencyjnej

ROZDZIAŁ 5. Zastosowanie technologii elektronicznych
5.1. Technologie elektroniczne w handlu i usługach konwencjonalnych
5.2. E-handel i e-usługi — technologie i modele biznesu
5.3. Zarządzanie relacjami z klientami (CRM)
5.4. Tendencje zmian w handlu i usługach pod wpływem nowych technologii

ROZDZIAŁ 6. Strategia komunikacji z rynkiem i wizerunek punktu sprzedaży
6.1. Podstawy teoretyczne komunikacji marketingowej
6.2. Projektowanie przekazów promocyjnych
6.3. Promocja sprzedaży
6.4. Reklama jako instrument promocji
6.5. Rola public relations w procesie komunikowania się z rynkiem
6.6. Nowe i niekonwencjonalne sposoby promocji w handlu i usługach
6.7. Kształtowanie wizerunku firmy

ROZDZIAŁ 7. Polityka cen
7.1. Pojęcie i formy ceny
7.2. Cele i uwarunkowania decyzji cenowych
7.3. Metody kształtowania cen
7.4. Strategie cen

ROZDZIAŁ 8. Sprzedaż bezpośrednia i obsługa klienta
8.1. Fazy procesu sprzedażowego
8.2. System troski o klienta w miejscu sprzedaży
8.3. Jakość obsługi klienta
8.4. Pojęcie, cele i rodzaje merchandisingu
8.5. Działania oraz techniki merchandisingowe w handlu i usługach

ROZDZIAŁ 9. Wykorzystanie badań marketingowych w decyzjach rynkowych przedsiębiorstw
9.1. Wartość badań marketingowych dla przedsiębiorstwa
9.2. Metody oraz techniki badań marketingowych stosowane w handlu i usługach
9.3. Główne obszary zastosowań badań marketingowych w handlu i usługach


ROZDZIAŁ 10. Analiza sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw
10.1. Istota, źródła i zakres oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej
10.2. Wstępna ocena sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw na podstawie sprawozdań finansowych
10.3. Analiza wskaźnikowa sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw
10.4. Zastosowanie metod dyskryminacji do oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw

Bibliografia

Nasi klienci wybrali także
Konkurencyjność przedsiębiorstw w XXI w. Czynniki wzrostu Zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie handlowym i usługowym -15%
Praca zbiorowa
Konkurencyjność przedsiębiorstw w XXI w. Czynniki wzrostu
Cena po rabacie: 46.67 PLN
Handel zagraniczny. Poradnik dla praktyków -15%
Redakcja naukowa Beata Stępień
Handel zagraniczny. Poradnik dla praktyków
Cena po rabacie: 59.42 PLN
Rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce -15%
Redakcja naukowa Małgorzata Julia Radziukiewicz
Rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce
Cena po rabacie: 42.42 PLN
Zachowania konsumentów na rynku -15%
Leszek Rudnicki
Zachowania konsumentów na rynku
Cena po rabacie: 50.92 PLN
Handel zagraniczny. Organizacja i technika -15%
Redakcja naukowa Jan Rymarczyk
Handel zagraniczny. Organizacja i technika
Cena po rabacie: 55.17 PLN
© 2010 Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt & cms: www.zstudio.pl