Książki ekonomiczne
0 produktów   0 PLN
Liczba produktów: 0
Znajdź    
      O nas       Klub książki       Regulamin       Zestawy       Promocje       Aktualności       Autorzy       Partnerzy       Kontakt

Analiza strategiczna przedsiębiorstwa Grażyna Gierszewska, Maria Romanowska

Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
Produkt dostępny

ISBN: 978-83-208-1824-6
Cena katalogowa: 56.90 PLN
Cena po rabacie:  48.37 PLN
Oszczędzasz: 8.53 PLN


Umiejętne stosowanie metod analizy strategicznej pozwala ocenić szanse przedsiębiorstwa na rynku i przewidzieć czyhające na nie zagrożenia. Dzięki temu można ograniczyć ryzyko błędnych decyzji, aby lepiej sobie radzić na silnie konkurencyjnych rynkach. W podręczniku zostały przedstawione metody analizy strategicznej najczęściej stosowane w zarządzaniu strategicznym. Są to metody służące do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, pozwalająca zbadać wnętrze organizacji i jej otoczenie konkurencyjne. Cennym uzupełnieniem podręcznika są zestawy ćwiczeń, uczące samodzielnego wykonywania analizy strategicznej.

Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także przedsiębiorców i menedżerów.

Liczba stron 244
Rok wydania 2009
Miejsce wydania Warszawa
Wydanie IV zm.
Oprawa miękka
Format 162x237

Spis treści

Wprowadzenie

 
1. Analiza strategiczna - zakres i wykorzystanie
Pojęcie, geneza i rozwój analizy strategicznej
Użytkownicy analizy strategicznej
Metodyka planowania strategicznego
Zakres analizy strategicznej

 
2. Analiza makrootoczenia
Makrootoczenie i jego składniki
Analiza makrootoczenia
Metody scenariuszowe

 
3. Analiza otoczenia konkurencyjnego
Zakres i cele analizy otoczenia konkurencyjnego
Analiza "pięciu sił" M.E. Portera
Analiza grup strategicznych w sektorze
Punktowa ocena atrakcyjności sektora
Profil ekonomiczny sektora
Analiza gron (klastrów)
Krzywa doświadczeń
Analiza potencjału globalizacyjnego sektora

 
4. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
Sposoby badania potencjału strategicznego
Bilans strategiczny przedsiębiorstwa
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Analiza łańcucha wartości
Cykl życia produktu i technologii
Metody portfelowe
Analiza zasobów przedsiębiorstwa

 
5. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
Portfelowe metody oceny pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
Analiza SWOT

 
Aneks
Bibliografia

Produkty powiązane (1)
Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie Analiza strategiczna przedsiębiorstwa -15%
Maria Romanowska
Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie
Cena po rabacie: 48.37 PLN
Nasi klienci wybrali także
Strategie marketingowe Analiza strategiczna przedsiębiorstwa -15%
Redakcja naukowa Wojciech Wrzosek
Strategie marketingowe
Cena po rabacie: 50.92 PLN
Marketing. Koncepcja skutecznych działań -15%
Redakcja naukowa Lechosław Garbarski
Marketing. Koncepcja skutecznych działań
Cena po rabacie: 59.42 PLN
Pozycjonowanie produktu -15%
Jacek Pogorzelski
Pozycjonowanie produktu
Cena po rabacie: 33.92 PLN
© 2010 Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt & cms: www.zstudio.pl