Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Analiza strategiczna przedsiębiorstwa

Grażyna Gierszewska, Maria Romanowska
ISBN: 978-83-208-2259-5
Liczba stron: 240
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: V
Oprawa: miękka
Format: B5
59.90 zł
50.92
Najniższa cena z 30 dni: 50.92
liczba egzemplarzy:

W książce zostały przedstawione metody analizy strategicznej – najbardziej znane i najczęściej stosowane w praktyce zarządzania przedsiębiorstwami. Wykorzystanie tych metod pozwala ocenić rynkowe szanse przedsiębiorstwa oraz uniknąć często popełnianych błędów. Dzięki temu można zarówno ograniczyć ryzyko nietrafionych decyzji, jak i odnieść sukces na coraz silniej konkurencyjnych rynkach. Omówione metody służą do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, umożliwiająca zbadanie wnętrza przedsiębiorstwa i jego otoczenia konkurencyjnego. Książkę wzbogacają liczne przykłady zastosowania prezentowanych metod w praktyce oraz zestawy ćwiczeń uczące samodzielnego ich stosowania.

 

Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów i szkoleń doskonalących umiejętności menedżerskie, a także obecnych i przyszłych menedżerów.

Spis treści

 

Wprowadzenie

 

1. Analiza strategiczna — zakres i wykorzystanie
1.1. Pojęcie, geneza i rozwój analizy strategicznej
1.2. Użytkownicy analizy strategicznej
1.3. Metodyka planowania strategicznego
1.4. Zakres analizy strategicznej

 

2. Analiza makrootoczenia
2.1. Makrootoczenie i jego składniki
2.2. Metody analizy makrootoczenia
2.3. Metody scenariuszowe

 

3. Analiza otoczenia konkurencyjnego
3.1. Zakres i cele analizy otoczenia konkurencyjnego
3.2. Analiza „pięciu sił” M.E. Portera
3.3. Analiza grup strategicznych w sektorze
3.4. Punktowa ocena atrakcyjności sektora
3.5. Krzywa doświadczeń
3.6. Analiza potencjału globalizacyjnego sektora

 

4. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
4.1. Sposoby badania potencjału strategicznego
4.2. Bilans strategiczny przedsiębiorstwa
4.3. Analiza kluczowych czynników sukcesu
4.4. Analiza łańcucha wartości
4.5. Benchmarking
4.6. Cykl życia produktu i technologii
4.7. Metody portfelowe
4.8. Analiza zasobów przedsiębiorstwa

 

5. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
5.1. Portfelowe metody oceny pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
5.2. Analiza SPACE
5.3. Analiza SWOT

 

Załączniki

 

Bibliografia

Grażyna Gierszewska

Profesor doktor habilitowany, pracownik naukowy i wykładowca akademicki Politechniki Warszawskiej. Kierownik studiów MBA – Zarządzanie w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego. Uczestniczyła w realizacji wielu projektów badawczych związanych z transformacją polskiej gospodarki i przekształceniami organizacji. Autorka i współautorka książek, artykułów, ekspertyz, projektów doradczych poświęconych prezentacji najlepszych praktyk zarządzania przedsiębiorstwem.

Maria Romanowska

Profesor doktor habilitowany, pracownik naukowy i wykładowca akademicki Szkoły Głównej Handlowej. Kieruje Katedrą Zarządzania w Gospodarce SGH. Jest autorką cenionych podręczników z zarządzania strategicznego (m.in. Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie), monografii, artykułów naukowych. Kierowana przez nią Katedra prowadzi popularne podyplomowe studia menedżerskie oraz badania zachowań strategicznych polskich przedsiębiorstw.

Kurier Inpost 14 zł
Kurier FedEX 14 zł
Inpost Paczkomaty 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł