Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Hoshin kanri. Japońska metoda strategicznego zarządzania jakością w Polsce

Marek Ćwiklicki, Hubert Obora
ISBN: 978-83-208-1966-3
Liczba stron: 184
Rok wydania: 2011
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: twarda
Format: 162x237
49.90
Zapytaj

Hoshin kanri jest japońską metodą zarządzania skupiającą się jednocześnie na nadawaniu firmie strategicznego kierunku i ciągłym doskonaleniu zarządzania operacyjnego. Autorzy, dr Marek Ćwiklickidr Hubert Obora, scharakteryzowali tę metodę zarządzania, pokazali jej powiązania z innymi metodami, przedstawili procedurę wdrażania tej metody oraz najpopularniejsze zagraniczne modele hoshin kanri. Wiele miejsca poświęcono też polskiemu modelowi metody hoshin kanri w świetle badań przeprowadzonych przez autorów, a także adaptacji hoshin kanri w japońskich przedsiębiorstwach działających w Polsce.
 
Książka jest przeznaczona dla praktyków zarządzania, menedżerów i przedsiębiorców, a także studentów zarządzania oraz słuchaczy studiów podyplomowych pogłębiających wiedzę z zakresu strategicznego zarządzania jakością.

Spis treści
 
Wstęp
 
Rozdział 1. Charakterystyka hoshin kanri
1.1. Definicja
1.2. Próby tłumaczenia nazwy metody
1.3. Hoshin kanri a TQM
1.3.1. Hoshin kanri jako element TQM
1.3.2. Metoda hoshin kanri na tle metod planowania strategicznego
1.4. Powstanie i rozwó j hoshin kanri: od MbO do BSC
1.4.1. Geneza
1.4.2. Zarządzanie przez cele a hoshin kanri
1.4.3. Hoshin kanri a zrównoważona karta wyników (BSC)
1.5. Zintegrowane podejście QFD-hoshin w planowaniu strategicznym
1.6. Hoshin kanri a Lean Management
1.7. Podsumowanie
 
Rozdział 2. Metodyczne aspekty hoshin kanri
2.1. Cykl PDCA – wspólny schemat postępowania w hoshin kanri i TQM
2.2. Definiowanie celu rocznego w hoshin kanri (Plan)
2.3. Koordynacja organizacji metodą hoshin kanri (Do)
2.4. Rodzaje kontroli w hoshin kanri (Check)
2.5. Reakcja na zmiany w hoshin kanri (Act)
2.6. Podsumowanie
 
Rozdział 3. Modele hoshin kanri
3.1. Model we Florida Power & Light
3.2. Model P. Babicha
3.3. Model D. Hutchinsa
3.4. Model B. Witchera i R. Butterworth
3.5. Model S. Shiby
3.6. Podsumowanie
 
Rozdział 4. Polski model metody hoshin kanri w świetle badań własnych
4.1. Metodyka badań
4.2. Charakterystyka podmiotów
4.3. Model hoshin kanri w firmie A
4.3.1. Fazy hoshin kanri w firmie A
4.3.2. Ogólny model hoshin kanri w firmie A
4.4. Model hoshin kanri w firmie B
4.4.1. Fazy hoshin kanri w firmie B
4.4.2. Ogólny model hoshin kanri w firmie B
4.5. Model hoshin kanri w firmie C
4.5.1. Fazy hoshin kanri w firmie C
4.5.2. Ogólny model hoshin kanri w firmie C
4.6. Metamodel hoshin kanri w japońskich przedsiębiorstwach w Polsce
4.7. Podsumowanie
 
Rozdział 5. Czynniki adaptacji hoshin kanri w japońskich przedsiębiorstwach działających w Polsce Wyniki badań
5.1. Uwagi wstępne
5.2. Adaptacja japońskiego zarządzania w zagranicznych organizacjach (japonizacja) w świetle studiów literaturowych
5.3. Hipotetyczny model czynników adaptacji
5.3.1. Przyczyny wdrażania metod zarządzania
5.3.2. Endogeniczne czynniki adaptacji metod zarządzania
5.3.3. Egzogeniczne czynniki adaptacji metod zarządzania
5.3.4. Kierunek wpływu czynników adaptacji
5.3.5. Syntetyczny model czynników zmian w metodach zarządzania
5.4. Weryfikacja modelu
5.5. Podsumowanie
 
Rozdział 6. Metody pomocnicze w hoshin kanri
6.1. Wykorzystanie siedmiu nowych metod TQM w hoshin kanri według Y. Nayataniego
6.2. Metody pomocnicze według B. Kinga
6.3. Metody pomocnicze w świetle badań w Polsce
6.4. Podsumowanie
 
Rozdział 7. Hoshin kanri a organizacyjne uczenie się (M. Jabłoński)
7.1. Uwagi wstępne
7.2. O istocie organizacyjnego uczenia się
7.3. Poziomy organizacyjnego uczenia się a hoshin kanri
7.4. Strategie świadome i emergentne
7.5. Tworzenie strategii
7.6. Cykl działań zorganizowanych
 
Zakończenie
 
Aneks 1. Siedem klasycznych metod TQM
Aneks 2. Siedem nowych metod TQM
Aneks 3. Dodatkowe metody stosowane w hoshin kanri
Literatura
Skorowidz

Marek Ćwiklicki
Marek Ćwiklicki

Doktor nauk ekonomicznych, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie; pracownik naukowy w Katedrze Metod Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Współpracuje z instytucjami doradczo-szkoleniowymi w zakresie projektów racjonalizatorskich oraz wdrażania metod zarządzania w organizacjach. Członek Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa i European Academy of Management. Współautor wielu artykułów i książek.

Hubert Obora
Hubert Obora

Doktor nauk ekonomicznych, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie; adiunkt w Katedrze Metod Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Trener i doradca w zakresie Total Quality Management i Technology Management sygnowany przez Loyola Marymount University z Los Angeles. Autor wielu projektów związanych z wdrażaniem i doskonaleniem systemów zarządzania jakością oraz publikacji.

Kurier FedEX 14 zł
Inpost Paczkomaty 14 zł
Kurier Inpost 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł