Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie

Maria Romanowska
ISBN: 978-83-208-2276-2
Liczba stron: 272
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: III
Oprawa: miękka
Format: B5
59.90 zł
50.92
Najniższa cena z 30 dni: 50.92
liczba egzemplarzy:

W książce zostały przedstawione podstawy zarządzania strategicznego oraz wiele metod postępowania przy tworzeniu planu strategicznego. Dzięki temu menedżerowie mogą opracować profesjonalną i całościową analizę strategiczną, a także zbudować plan strategiczny dla całego przedsiębiorstwa oraz jego wyodrębnionych części, tzw. strategicznych jednostek biznesowych. W książce autorka przedstawiła zatem, jakie warianty strategii należy rozpatrywać, jaka strategia pasuje do określonej sytuacji strategicznej, jakie są wady i zalety różnych ścieżek rozwoju, w jaki sposób są powiązane decyzje strategiczne podejmowane w różnych obszarach i częściach przedsiębiorstwa. Książkę wzbogacają liczne przykłady zastosowania omawianych metod w praktyce, a także ćwiczenia uczące ich stosowania.

 

Książka jest przeznaczona dla wykładowców i studentów kierunków ekonomicznych, zarządzania, inżynierii produkcji. Może też być przydatna dla obecnych i przyszłych przedsiębiorców, menedżerów, kadry kierowniczej w firmach.

Spis treści

 

Wprowadzenie

 

1. Planowanie strategiczne
1.1. Ewolucja myślenia strategicznego
1.2. Istota strategii
1.3. Model działalności przedsiębiorstwa
1.4. Metodyka budowy planu strategicznego
1.5. Bariery skutecznej strategii i ich przezwyciężanie

 

2. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
2.1. Rola analizy strategicznej w planowaniu rozwoju przedsiębiorstwa
2.2. Analiza makrootoczenia przedsiębiorstwa
2.3. Analiza otoczenia konkurencyjnego
2.4. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
2.5. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa

 

3. Strategia dywersyfikacji — od przedsiębiorstwa wyspecjalizowanego do konglomeratu
3.1. Model strategii rozwoju przedsiębiorstwa H.I. Ansoffa
3.2. Cele i rodzaje dywersyfikacji
3.3. Sposoby pomiaru dywersyfikacji i synergii
3.4. Historia dywersyfikacji na świecie i w Polsce
3.5. Konglomeraty — nieudany eksperyment?
3.6. Pułapki dywersyfikacji

 

4. Strategia rozwoju rynku — od przedsiębiorstwa lokalnego do korpo¬racji transnarodowej
4.1. Przesłanki ekspansji geograficznej przedsiębiorstw
4.2. Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw
4.3. Model przedsiębiorstwa globalnego
4.4. Strategie przedsiębiorstw lokalnych w sektorach globalnych
4.5. Pomiar internacjonalizacji przedsiębiorstwa

 

5. Strategia integracji pionowej
5.1. Istota integracji pionowej
5.2. Integracja pionowa a strategie alternatywne
5.3. Strategie zarządzania dostawcami
5.4. Tendencje światowe

 

6. Sposoby rozwoju przedsiębiorstw
6.1. Przesłanki wyboru sposobu rozwoju
6.2. Fuzje i przejęcia
6.3. Alianse strategiczne

 

7. Strategie konkurencji
7.1. Istota strategii konkurencji
7.2. Przewagi konkurencyjne
7.3. Źródła przewag konkurencyjnych
7.4. Wybór obszaru konkurencji
7.5. Hiperkonkurencja

 

Aneks

 

Literatura

Maria Romanowska

Profesor doktor habilitowany, pracownik naukowy i wykładowca akademicki Szkoły Głównej Handlowej. Kieruje Katedrą Zarządzania w Gospodarce SGH. Jest autorką cenionych podręczników z zarządzania strategicznego (m.in. Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie), monografii, artykułów naukowych. Kierowana przez nią Katedra prowadzi popularne podyplomowe studia menedżerskie oraz badania zachowań strategicznych polskich przedsiębiorstw.

Inpost Paczkomaty 14 zł
Kurier Inpost 14 zł
Kurier FedEX 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł