Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Przedsiębiorczość

Agnieszka Kurczewska
ISBN: 978-83-208-2084-3
eISBN: 978-83-208-2135-2
Liczba stron: 242
Rok wydania: 2013
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
59.90 zł
50.92
Najniższa cena z 30 dni: 50.92
49.90
liczba egzemplarzy:

W książce zaprezentowano syntezę najnowszych kierunków badań naukowych w dziedzinie przedsiębiorczości na świecie. Podjęto ważną i w Polsce praktycznie nieznaną problematykę sposobności i intencji przedsiębiorczych. Opisano przedsiębiorczość jako naukę oraz nakreślono jej specyfikę i główne obszary zainteresowań. W celu lepszego zrozumienia współczesnej przedsiębiorczości, w tym problematyki intencji i sposobności przedsiębiorczych, zastosowano podejście interdyscyplinarne. Wykorzystano przede wszystkim dorobek i warsztat ekonomii, socjologii oraz psychologii. Poza dyskusją syntetyzującą wątki teoretyczne, przeprowadzono badania empiryczne. Korzystano z metodologii badań jakościowych i ilościowych, w tym samym wskazując na szeroki potencjał metodologiczny badań z zakresu przedsiębiorczości.

Spis treści

 

Wstęp

 

ROZDZIAŁ 1. Przedsiębiorczość jako nowy rodzaj dyscypliny naukowej
1.1. Akademicka tożsamość przedsiębiorczości
1.1.1. Problemy naukowości przedsiębiorczości
1.1.2. Ewolucja podejść do przedsiębiorczości i szerokie spektrum jej rozumienia
1.1.3. Przedsiębiorczość a nauki społeczne
1.1.4. Przedsiębiorczość a nauki humanistyczne
1.2. Esencja współczesnego rozumienia przedsiębiorczości
1.2.1. Kierunki rozwoju współczesnej nauki o przedsiębiorczości
1.2.2. Procesowe ujęcie przedsiębiorczości
1.3. Edukacja w zakresie przedsiębiorczości
1.3.1. Edukacja w zakresie przedsiębiorczości jako dyscyplina akademicka
1.3.2. Wyzwania edukacji
1.3.3. Sytuacja w Polsce

 

ROZDZIAŁ 2. Sposobności przedsiębiorcze
2.1. Sposobności przedsiębiorcze w świetle teorii
2.1.1. Pojęcie sposobności przedsiębiorczych, ich istota i natura
2.1.2. Podejścia badawcze do tematyki sposobności przedsiębiorczych
2.1.3. Sposobności jako proces i jako zespół kompetencji
2.1.4. Typologie sposobności przedsiębiorczych
2.1.5. Sposobności przedsiębiorcze a edukacja
2.2. Sposobności przedsiębiorcze w świetle badań empirycznych
2.2.1. Problem badawczy — moderatory sposobności przedsiębiorczych
2.2.2. Metodologia badań
2.2.3. Wyniki badań i ich analiza
2.2.4. Wnioski

 

ROZDZIAŁ 3. Intencje przedsiębiorcze
3.1. Intencje przedsiębiorcze w świetle teorii
3.1.1. Pojęcie intencji przedsiębiorczych i ich rola w przedsiębiorczości
3.1.2. Przegląd czynników kształtujących intencje przedsiębiorcze
3.1.3. Modele intencji przedsiębiorczych
3.1.4. Obszary i wyniki badań dotyczących intencji przedsiębiorczych
3.1.5. Intencje przedsiębiorcze a edukacja
3.2. Intencje przedsiębiorcze w świetle badań empirycznych
3.2.1. Problem badawczy
3.2.2. Metodologia badań
3.2.3. Wyniki badań i ich analiza
3.2.4. Wnioski

 

ROZDZIAŁ 4. Proces przedsiębiorczy jako interakcja sposobności i intencji
4.1. Zależność między sposobnościami i intencjami przedsiębiorczymi
4.2. Brakujące elementy modeli intencji i sposobności przedsiębiorczych
4.3. Ocena podejść do badań przedsiębiorczości —postulat podejścia ekonomiczno-
psychologicznego
Zakończenie
Aneks 1. Wzór ankiety
Aneks 2. Histogramy zmiennych
Aneks 3. Korelacje między zmiennymi
Bibliografia

Agnieszka Kurczewska
Agnieszka Kurczewska

Agnieszka Kurczewska specjalizuje się w tematyce przedsiębiorczości i edukacji z zakresu przedsiębiorczości. Pracuje na stanowisku profesora uczelni na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Na Uniwersytecie Łódzkim pełni obecnie funkcję prorektorki ds. współpracy z otoczeniem. Pracuje również jako visiting professor w Norwegian University of Science and Technology (NTNU). Jest prezydentką European Council for Small Business and Entrepreneurship (ECSB). Jej wcześniejsze doświadczenia akademickie obejmują pracę na Uniwersytecie Aalto, staże badawcze na Uniwersytecie Tampa i na Uniwersytecie Lund. Odbyła staże w Komisji Europejskiej oraz Radzie Europy. Jest twórczynią regionalnego konkursu z zakresu przedsiębiorczości EkSoc StartUP! i Akademii Przedsiębiorczości Uniwersytetu Łódzkiego.

Kurier FedEX 14 zł
Inpost Paczkomaty 14 zł
Kurier Inpost 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł