Logistyka zwrotna produktów niepełnowartościowych w zarządzaniu przedsiębiorstwami produkcyjnymi
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
W obecnych realiach gospodarczych sposób zarządzania przedsiębiorstwami, uwzględniający zagadnienia zrównoważonego rozwoju, procesu globalizacji, zmiany podstaw społecznych i dynamiczny rozwój rynków, ulega ciągłym przeobrażeniom. Stąd też kluczową kwestią jest poszukiwanie, wybieranie i stosowanie najbardziej innowacyjnych narzędzi oraz sposobów umożliwiających dostosowanie zarządzania przedsiębiorstwami do tych warunków.
Przedsiębiorstwa produkcyjne, szczególnie podatne i wrażliwe na zmiany w gospodarce, skłoniły się zatem w ostatnich latach ku koncepcji logistyki zwrotnej, której procesy istotnie wspomagają zarządzanie przepływami produktów niepełnowartościowych, realizując jednocześnie cele tych przedsiębiorstw w aspektach: ekonomicznym, ekologicznym oraz społecznym.
W monografii zaprezentowano miejsce i znaczenie procesów logistyki zwrotnej w obszarze zarządzania przepływami produktów niepełnowartościowych w polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych. Wskazano, że to rozwój rynków oraz propagowanie koncepcji zrównoważonego rozwoju kreuje potrzebę tworzenia i wdrażania do zarządzania przedsiębiorstwami nowoczesnych rozwiązań, jakimi są procesy logistyki zwrotnej.
Spis treści
Wstęp
1 Procesy logistyczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.1. Zrównoważony rozwój w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.2. Zarządzanie procesami logistycznymi w przedsiębiorstwie
1.3. Logistyka zwrotna w aspekcie współczesnego zarządzania przedsiębiorstwem
2 Identyfikacja logistyki zwrotnej w przedsiębiorstwie w sferze produktów niepełnowartościowych
2.1. Przepływy zwrotne w przedsiębiorstwie .
2.2. Specyfika przepływów produktów niepełnowartościowych w przedsiębiorstwie
2.3. Procesowe ujęcie logistyki zwrotnej w obszarze przepływów produktów niepełnowartościowych
3 Założenia metodologiczne i organizacja procesu badawczego w wybranych przedsiębiorstwach produkcyjnych
3.1. Cele badań i kryteria doboru próby badawczej w polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych
3.2. Organizacja procesów logistyki zwrotnej w obszarze przepływów produktów niepełnowartościowych
3.3. Funkcjonowanie logistyki zwrotnej w zakresie przepływów produktów niepełnowartościowych w wybranych przedsiębiorstwach produkcyjnych
4 Zarządzanie przepływami produktów niepełnowartościowych w polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych w świetle badań empirycznych
4.1. Deskrypcja przepływów produktów niepełnowartościowych
4.2. Parametry działań w zakresie zarządzania przepływami produktów niepełnowartościowych
4.3. Cele i motywy polityki zwrotów produktów niepełnowartościowych
4.4. Bariery skutecznego zarządzania przepływami produktów niepełnowartościowych i sposoby ich przezwyciężania
4.5. Efekty zarządzania przepływami produktów niepełnowartościowych
5 Ocena istotności procesów logistyki zwrotnej w zarządzaniu przepływami produktów niepełnowartościowych w polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych
5.1. Współzależności między czynnikami determinującymi zarządzanie przepływami produktów niepełnowartościowych
5.2. Symulacje relacji w zarządzaniu przepływami produktów niepełnowartościowych
5.3. Ocena istotności różnic pomiędzy głównymi kategoriami produktów niepełnowartościowych oraz działaniami z zakresu zarządzania ich przepływami w wybranych ze względu na wielkość zatrudnienia grupach polskich przedsiębiorstw produkcyjnych
Zakończenie
Bibliografia
Kurier Inpost | 14 zł |
Kurier FedEX | 14 zł |
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |
Logistyka zwrotna. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5