Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Marketing produktów żywnościowych

Tomasz Domański, Paweł Bryła
ISBN: 978-83-208-1875-8
Liczba stron: 228
Rok wydania: 2010
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: 162x237
59.90
Zapytaj

Książka obejmuje problematykę marketingu produktów żywnościowych ze szczególnym uwzględnieniem branż: mleczarskiej, przetwórstwa mięsa i owocowo-warzywnej.

Autorzy skupili uwagę na:

  • teoretycznych aspektach marketingu żywności,
  • strategiach wykorzystania środków unijnych przez polskich producentów,
  • zmianach w wymianie handlowej Polski po wejściu do UE,
  • konkurencyjności polskich produktów żywnościowych na rynku europejskim,
  • przykładach strategii producentów i dystrybutorów na polskim rynku.


Książka jest przeznaczona dla wykładowców marketingu, studentów kierunków ekonomicznych oraz praktyków gospodarczych.

Spis treści

 

Od autorów


ROZDZIAŁ 1. TEORETYCZNE ASPEKTY MARKETINGU PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH, Paweł Bryła

1.1. Marketing strategiczny i przewaga konkurencyjna
1.2. Orientacje strategiczna i marketingowa
1.3. Integracja kanału rynku
1.4. Specyfika marketingu produktów żywnościowych


ROZDZIAŁ 2. ROZWÓJ EKSPORTU POLSKIEJ ŻYWNOŚCI PO AKCESJI DO UNII EUROPEJSKIEJ, Paweł Bryła

2.1. Wybrane cechy Jednolitego Rynku Europejskiego
2.2. Uwarunkowania i konsekwencje internacjonalizacji przedsiębiorstw
2.3. Tendencje rozwojowe polskiego handlu zagranicznego
2.4. Spektakularny wzrost eksportu polskiej żywności


ROZDZIAŁ 3. KONKURENCYJNOŚĆ´ POLSKICH PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH NA JEDNOLITYM RYNKU EUROPEJSKIM, Paweł Bryła
3.1. Badania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw
3.2. Działania dostosowawcze i pozycja polskich przedsiębiorstw przemysłu spożywczego
3.3. Branża mleczarska
3.4. Branża mięsna
3.5. Branża owocowo-warzywna
3.6. Produkty regionalne


ROZDZIAŁ 4. ANALIZA WYNIKÓW BADANIA POLSKICH PRODUCENTÓW ŻYWNOŚCI, Paweł Bryła

4.1. Charakterystyka badanej próby przedsiębiorstw
4.2. Wpływ integracji europejskiej na kondycję badanych przedsiębiorstw
4.3. Orientacja proeksportowa badanych przedsiębiorstw
4.4. Determinanty przewagi konkurencyjnej badanych przedsiębiorstw
4.5. Strategiczne kierunki rozwoju badanych przedsiębiorstw
4.6. Bariery rozwoju badanych przedsiębiorstw
4.7. Zależności statystyczne między wybranymi cechami mierzalnymi


ROZDZIAŁ 5. STRATEGIE WIODĄCYCH PRODUCENTÓW ARTYKUŁÓW MLECZARSKICH NA RYNKU POLSKIM - STUDIA PRZYPADKÓW, Tomasz Domański

5.1. SM Mlekpol - strategia budowania silnej marki
5.2. SM Mlekovita - strategia "challengera"
5.3. Bakoma - od firmy rodzinnej do spółki giełdowej
5.4. Ekołukta Sp. z o.o. - strategia "ekologiczna"
5.5. Wyzwania strategiczne dla producentów artykułów mleczarskich


ROZDZIAŁ 6. STRATEGIE WIODĄCYCH PRODUCENTÓW MIĘSA I WĘDLIN NA RYNKU POLSKIM - STUDIA PRZYPADKÓW, Tomasz Domański

6.1. Wprowadzenie
6.2. Animex - strategia zarządzania portfelem znanych marek
6.3. Sokołów SA - strategia rozwoju z udziałem inwestorów zagranicznych
6.4. Polski Koncern Mięsny (PKM) Duda - strategia nadmiernie szybkiego wzrostu
6.5. Wyzwania strategiczne dla producentów mięsa i wędlin


ROZDZIAŁ 7. STRATEGIE WIODĄCYCH PRODUCENTÓW SOKÓW I PRZETWORÓW OWOCOWO-WARZYWNYCH NA RYNKU POLSKIM - STUDIA PRZYPADKÓW, Tomasz Domański

7.1. Grupa Maspex Wadowice - strategia spektakularnego rozwoju
7.2. Agros Nova - strategia szerokiej oferty marek
7.3. Wyzwania strategiczne dla producentów soków i przetworów owocowo-warzywnych


ROZDZIAŁ 8. STRATEGIE WYBRANYCH DYSTRYBUTORÓW PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH NA RYNKU POLSKIM - STUDIA PRZYPADKÓW, Tomasz Domański
8.1. Nowoczesne kanały dystrybucji produktów żywnościowych - wyzwania strategiczne
8.2. Biedronka - studium przypadku największej w Polsce sieci handlowej
8.3. Alma Market SA - sieć polskich wielkopowierzchniowych sklepów delikatesowych
8.4. Krakowski Kredens - sieć sklepów z tradycyjnymi produktami żywnościowymi
8.5. Wyzwania strategiczne dla dystrybutorów produktów żywnościowych


Zakończenie


Bibliografia

Tomasz Domański
Tomasz Domański

Prof. dr hab. Tomasz Domański
Kierownik Katedry Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego. Dyrektor Polsko- -Francuskich Studiów Zarządzania MBA realizowanych od 1993 r. we współpracy z Uniwersytetem Lyon 3 we Francji. W latach 2008–2016 pełnił funkcję dziekana Wydziału. Był także członkiem i współprzewodniczącym Komitetu ds. Rozwoju Nauki przy MNiSW. Jego zainteresowania badawcze dotyczą strategii marketingowych dużych sieci handlowych; marketingu produktów żywnościowych; marketingu terytorialnego oraz internacjonalizacji uczelni wyższych. Uczestnik szeregu krajowych i międzynarodowych projektów badawczych oraz edukacyjnych. Autor lub współautor ponad 180 publikacji akademickich – w tym 20 monografii – wydanych w Polsce i poza granicą. Krajowy koordynator europejskiego programu CampusCulturae. Promotor 12 rozpraw doktorskich z zakresu dyscypliny zarządzania. Od 1990 r. zajmował się też doradztwem marketingowym dla wielu renomowanych firm krajowych i zagranicznych. 

Kurier FedEX 14 zł
Inpost Paczkomaty 14 zł
Kurier Inpost 14 zł
Odbiór osobisty 0 zł
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki od 200 zł