Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa
Zachowania konsumentów na rynku

Zachowania konsumentów na rynku

Leszek Rudnicki
ISBN: 978-83-208-1981-6
Dostępność: Produkt niedostępny
Liczba stron: 188
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: 162x237

Współcześnie konsument bywa nazywany „królem systemu ekonomicznego”. Od jego zachowań często zależy bowiem rynkowe powodzenie wielu przedsiębiorstw.

Autor, prof. dr hab. Leszek Rudnicki, przedstawił prawidłowości występujące w postępowaniu konsumentów w procesie zaspokajania potrzeb. Jednocześnie została pokazana rola czynników psychologicznych, personalno-demograficznych, społeczno-kulturowych i ekonomicznych w kształtowaniu zachowania konsumentów na rynku.


Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i szkół biznesu, uczestników kursów doskonalących kwalifikacje w zakresie marketingu. Może być też przydatna dla osób zawodowo zajmujących się działalnością marketingową.

SPIS TREŚCI
 
Wstęp
 
Rozdział 1. Teoria zachowań konsumentów
1.1. Zachowanie konsumenta — pojęcie i zakres
1.2. Rodzaje zachowań
1.3. Modele zachowań konsumentów
1.3.1. Modele strukturalne
1.3.2. Modele sekwencyjne
 
Rozdział 2. Potrzeby jako podstawa zachowań konsumentów
2.1. Pojęcie potrzeb
2.2. Źródła i mechanizmy powstawania potrzeb
2.3. Cechy potrzeb
2.4. Klasyfikacja potrzeb
2.5. Hierarchia potrzeb
2.6. Zaspokajanie potrzeb
 
Rozdział 3. Proces podejmowania decyzji zakupu
3.1. Istota i zakres decyzji konsumenckich
3.2. Rodzaje decyzji
3.3. Uczestnicy procesu decyzyjnego
3.4. Fazy podejmowania decyzji zakupu
3.5. Zachowania konsumentów po dokonaniu zakupu
 
Rozdział 4. Wewnętrzne uwarunkowania zachowań konsumentów
4.1. Czynniki psychologiczne
4.1.1. Motywy
4.1.2. Emocje
4.1.3. Osobowość
4.1.4. Uczenie się
4.1.5. Postrzeganie
4.1.6. Postawy
4.1.7. Etnocentryzm
4.1.8. Ryzyko
4.2. Czynniki personalno-demograficzne
4.2.1. Wiek
4.2.2. Płeć
4.2.3. Faza cyklu życia rodzinnego
4.2.4. Wykształcenie
4.2.5. Dochody
4.2.6. Styl życia
4.3. Uwarunkowania wewnętrzne postępowania konsumenta a proces zakupu
 
Rozdział 5. Zewnętrzne uwarunkowania zachowań konsumentów
5.1. Czynniki społeczno-kulturowe
5.1.1. Rodzina
5.1.2. Grupa społeczna
5.1.3. Grupy odniesienia
5.1.4. Liderzy opinii
5.1.5. Kultura
5.2. Czynniki ekonomiczne
5.2.1. Produkt
5.2.2. Ceny
5.2.3. Miejsce sprzedaży
5.2.4. Reklama
5.2.5. Public relations
5.3. Uwarunkowania zewnętrzne postępowania konsumenta a proces zakupu
 
Rozdział 6. Znajomość zachowań konsumentów podstawą formułowania strategii marketingowej przedsiębiorstw
6.1. Uwagi ogólne
6.2. Cechy nabywców jako podstawa segmentacji rynku
6.3. Pozycjonowanie produktu a zachowanie konsumentów
6.4. Zachowania nabywców a polityka rozwoju nowego produktu
6.5. Oczekiwania nabywców w zakresie cen produktów
6.6. Oczekiwania nabywców względem dystrybucji produktów
6.7. Znaczenie zachowań nabywców dla tworzenia strategii komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
 
Bibliografia
Leszek Rudnicki
Leszek Rudnicki

Profesor zwyczajny Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie oraz Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu, jest kierownikiem Zakładu Zarządzania w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nowym Sączu. Był profesorem zwyczajnym Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Pełnił wiele funkcji, m.in. kierownika Katedry Konsumpcji i prodziekana w Akademii Ekonomicznej w Krakowie, rektora Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki, członka Komisji Nauk Ekonomicznych PAN oddziału w Krakowie, członka Rady Społeczno-Gospodarczej przy Radzie Narodowej Miasta Krakowa.
Specjalizuje się w badaniach konsumpcji i zachowań konsumentów na rynku.
Opublikował kilka książek o tej problematyce (m.in. Konsumpcja gospodarstw domowych w okresie recesji gospodarczej, Zachowanie konsumentów na rynku, Zachowania rynkowe nabywców. Mechanizmy i uwarunkowania, Determinanty zachowań konsumentów na rynku, Zachowania konsumentów na rynku turystycznym) oraz kilkadziesiąt artykułów.

Odbiór osobisty 0 zł
Kurier 14 zł
Darmowa dostawa w Klubie Książki dla zamówień od 200 zł