Książki ekonomiczne
0 produktów   0 PLN
Liczba produktów: 0
Znajdź    
      O nas       Klub książki       Regulamin       Zestawy       Promocje       Aktualności       Autorzy       Partnerzy       Kontakt

Turystyka kulinarna Magdalena Woźniczko, Tadeusz Jędrysiak, Dominik Orłowski

Turystyka kulinarna
Produkt dostępny

ISBN: 978-83-208-2204-5
Cena katalogowa: 59.90 PLN
Cena po rabacie:  50.92 PLN
Oszczędzasz: 8.98 PLN


Turystyka kulinarna, jako jeden z ważniejszych segmentów turystyki, w ostatnich latach rozwija się dynamicznie. Coraz więcej turystów jest zainteresowanych poznawaniem kuchni i tradycji kulinarnych osób w innych krajach czy regionach, próbując charakterystycznych produktów żywnościowych i potraw. Pozwala na to szybko rozwijająca się gastronomia, zapewniająca mieszkańcom i turystom możliwość konsumpcji tradycyjnych posiłków, często również w autentycznej oprawie. Wyjątkowa i oryginalna oferta gastronomiczna może wspomagać rozwój miejscowości pozbawionych walorów przyrodniczych czy kulturowych.

 

Autorzy przedstawili m.in. istotę turystyki kulinarnej, znaczenie gastronomii w turystyce, sztukę kulinarną, rodzaje i formy organizacji turystyki kulinarnej, kuchnię polską j jej tradycje żywieniowe, kuchnie regionalne w Polsce, tradycyjne i regionalne produkty żywnościowe w Polsce oraz ich ochronę w Unii Europejskiej.

 

Książka jest przeznaczona dla osób poszukujących doznań smakowych i pragnących poszerzyć swoją wiedzę o dziedzictwie kulinarnym kraju, regionu czy miejscowości. Z pewnością powinni z niej korzystać studenci na kierunkach: turystyka i rekreacja, żywienie człowieka i ocena żywności, gastronomia i hotelarstwo, kulturoznawstwo, etnografia, a także słuchacze studiów podyplomowych i uczniów szkół turystyczno-hotelarsko-gastronomicznych. Może też być przydatna dla osób profesjonalnie zajmujących się organizacją turystyki, hotelarstwa i gastronomii oraz pracowników urzędów administracji rządowej i samorządowej właściwych w sprawach rolnictwa, kultury, turystyki i promocji żywności.

Liczba stron 256
Rok wydania 2015
Miejsce wydania Warszawa
Wydanie I
Oprawa miękka
Format B5

Spis treści

 

Wstęp

 

Rozdział I
Dziedzictwo kulinarne jako element turystyki

 

1. Znaczenie gastronomii w turystyce
2. Sztuka kulinarna jako podstawowy składnik gastronomii
3. Dziedzictwo kulturowe a dziedzictwo kulinarne
4. Pojęcie turystyki kulinarnej, jej wartość i zakres
5. Rodzaje turystyki związanej z dziedzictwem kulinarnym
6. Turyści zainteresowani turystyką kulinarną
7. Sztuka kulinarna i jej miejsce na Liście Światowego Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego Ludzkości UNESCO
8. Rozwój turystyki kulinarnej na świecie
9. Kreatywność jako szansa rozwoju turystyki kulinarnej

 

Rozdział II
Formy organizacji turystyki kulinarnej w Polsce

 

1. Inicjatywy mające na celu promocję turystyki kulinarnej
2. Jarmarki, festyny i kiermasze żywnościowe
3. Święta i festiwale kulinarne
4. Targi gastronomiczne
5. Prezentacje, pikniki kulinarne, konkursy i zawody mistrzów kuchni
6. Pokazy wytwarzania tradycyjnych produktów spożywczych
7. Szlaki kulinarne
8. Muzea kulinarne
9. Muzea skansenowskie jako ostoja podtrzymania ludowych tradycji kulinarnych

 

Rozdział III
Kuchnia polska i jej tradycje żywieniowe

 

1. Historia kuchni polskiej na przestrzeni wieków
2. Kuchnia jako element kultury ludowej
3. Zmysły człowieka i ich znaczenie w kuchni polskiej
4. Charakterystyczne surowce, produkty i potrawy, występujące we współczesnej kuchni polskiej
5. Świąteczne tradycje kulinarne w Polsce
6. Tradycje polskiej gościnności
7. Polskie kuchnie regionalne jako element narodowego dziedzictwa kulinarnego

 

Rozdział IV
Kuchnie regionalne w Polsce

 

1. Pojęcie i podział kuchni regionalnych w Polsce
2. Charakterystyka polskich kuchni regionalnych oraz ich bogactwo i różnorodność kulinarna

 

Rozdział V
Marka tradycyjnych i regionalnych produktów żywnościowych w Unii Europejskiej i Polsce

 

1. Istota i rola marki turystycznej
2. Tradycyjne i regionalne produkty żywnościowe oraz ich ochrona w Unii Europejskiej
3. Lista Produktów Tradycyjnych w Polsce
4. Europejska Sieć Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego

 

Zakończenie

 

Bibliografia

Produkty powiązane (3)
Militarna turystyka kulturowa Turystyka kulinarna -15%
Tadeusz Jędrysiak, Armin Mikos von Rohrscheidt
Militarna turystyka kulturowa
Cena po rabacie: 50.92 PLN
Turystyka kulturowa -15%
Tadeusz Jędrysiak
Turystyka kulturowa
Cena po rabacie: 40.80 PLN
Wiejska turystyka kulturowa -15%
Tadeusz Jędrysiak
Wiejska turystyka kulturowa
Cena po rabacie: 46.67 PLN
© 2010 Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt & cms: www.zstudio.pl