Best prices Special offers for members of the PWE book club The cheapest delivery
DOI: 10.33226/1231-7853.2020.4.2
JEL: M31, L3

Image and identity of church marketing — part II

This article is devoted to the topic of church marketing as a developing paradigm of a holistic marketing concept. The study is cognitive in the scope of contemporary use of church marketing and is valuable in the context of its usefulness for the church's activity. The purpose of the first part of the article was primarily to characterize the Catholic as an addressee of church marketing activities using new media in pastoral ministry.The second part of the study was devoted to the results obtained during the implementation of direct research conducted by the author. Research intentions crystallized as a consequence of identifying insufficient knowledge about the concept of religious marketing in Polish reality.

Download article
Keywords: non-profit organizations (third sector organizations; NGOs); religious marketing (church); Catholic consumer; new media in the process of communication between the Church and the faithful

References

Bibliografia/References

Broniewska, M. J. (2011), Instrumentarium marketingowe organizacji trzeciego sektora. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, (74), 623–635.

CBOS. (2017). Korzystanie z internetu — Komunikat z badań nr 49/2017. Warszawa: Centrum Badania Opinii Publicznej. https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2017/K_049_17.PDF (04.09.2018).

Cymanow-Sosin, K. (2015). Dialogowość i komunikacja społeczna z młodymi w działaniach współczesnego Kościoła katolickiego. Studia Socialia Cracoviensia, 7(12), 49–60. https://doi.org/10.15633/ssc.978

Dmowski, Ł. (2010). Marketing religijny na przykładzie chrześcijaństwa. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 3(52), 371–385.

Einstein, M. (2008). Brands of Faith: Marketing Religion in a Commercial Age. Routledge: New York, za: Czajka, Ł. (2014), Po co wspólnotom religijnym marketing? Humaniora. Czasopismo Internetowe, 3(7), 35–44.

GUS. (2016). Wyzwania religijne w Polsce w latach 2012–2014. Warszawa: Główny Urząd Statystyczny.

GUS. (2017). Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2017 r. Opracowanie sygnalne. Warszawa: Główny Urząd Statystyczny. https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne-w-polsce-w-2017-roku,2,7.html (04.09.2018).

Huczek, M. (2003). Marketing organizacji non-profit. Sosnowiec: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu.

Kawecki, W. (2010). Kultura konsumpcyjna a wychowanie do kultury wysokiej. Studia Theologica Varsaviensia, 48(2).

Kotler, Ph. i Levy, S. J. (1969). Broadening the Concept of Marketing. Journal of Marketing, 33(1), 10–15. https://doi.org/10.1177/002224296903300103

Kowalski, P. (2009). Marketing a orientacja rynkowa przedsiębiorstwa — ewolucja podejścia. W: R. Niestrój (red.), Tożsamość i wizerunek marketingu. Warszawa: PWE.

Limański, A. i Drabik, I. (2007). Marketing w organizacjach non-profit. Warszawa: Difin.

Pabian, A. M. (2018). Wizerunek i tożsamość marketingu kościelnego. Niepublikowana monografia.

Pacut, M. (2014). Perspektywy rozwoju marketingu w polskich organizacjach pozarządowych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Studia Ekonomiczne. Perspektywy Rozwoju Marketingu, (194), 31–53.

Sargeant, A. (2004). Marketing w organizacjach non-profit. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.

Steczkowski, J. (1995). Metoda reprezentacyjna w badaniu zjawisk ekonomiczno-społecznych. Warszawa–Kraków: PWN.

Article price
4.00
Journal of Marketing and Market Studies 4/2020
15.00
As file to download
15.00
Subscription
197.00 €
158.00
Lowest price in last 30 days: 157.00
get subscription