Safety of guests as a determinant of the quality of hotel services
The issue of service quality in the face of constantly changing economic reality, growing competition, changing customer preferences and difficulties in assessment, is becoming one of more important tasks faced by managers of enterprises, including the hospitality industry companies. The aim of the work was to develop a conceptual model of safety assessment from the perspective of hotel guests in terms of service quality.
References
Dziadkowiec, J. (2006). Wybrane metody badania i oceny jakości usług. Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 717.
Jaremen, D.E. i Nawrocka, E. (2017). Konkurencyjność Airbnb na rynku hotelarskim. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 47. https://doi.org/10.15611/pn.2017.473.26
Łańcucki, J. (1997). Jakość usług. Problemy Jakości, (8).
Mazur, J. (2001). Zarządzanie marketingiem usług. Warszawa: Difin.
Panasiuk, A. i Szostak, D. (red.). (2008). Hotelarstwo, Usługi – Eksploatacja – Zarządzanie. Warszawa: PWN.
Rynek hotelarski w Polsce. Raport. (2018). Świat Hoteli, (wyd. specjalne lipiec–sierpień).
Stobiecka, J. (2009). Modele jakości usług w zastosowaniach. Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 800.
GUS. (2018). Turyści w bazie noclegowej. Pozyskano z http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/kultura-turystyka-sport/turystyka/turysci-w-bazie-noclegowej-sierpien-2018-roku,5,74.html
Wszendybył, E. i Borkowski, S. (2004). Jakość usług hotelarskich w aspekcie techniki zdarzeń krytycznych. Przegląd Organizacji, (7-8).