Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa
Mgr Dawid Dela

Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. W 2020 r. ukończył studia magisterskie na kierunku zarządzanie, realizując specjalizację marketing. W trakcie studiów był członkiem Koła Naukowego Marketingu „Target” oraz Studenckiego Koła Zarządzania Sportem „Get Ready”. Autor pracy dyplomowej pt. Ocena pozycji konkurencyjnej wybranych marek klubów piłkarskich pod kierownictwem dr hab. Moniki Skorek.

 
DOI: 10.33226/1231-7853.2022.12.2
JEL: M31

Celem opracowania jest identyfikacja miar wykorzystywanych w ocenie pozycji konkurencyjnej marki organizacji oraz wskazanie czynników kształtujących te miary. W procesie eksploracji badanego zagadnienia posiłkowano się przykładem klubów piłkarskich. W opracowaniu skupiono się na grupie miar subiektywnych. W artykule autorzy podjęli próbę systematyzacji wiedzy z obszaru siły marki, wynikającej z jej pozycji konkurencyjnej oraz czynników tę pozycję determinujących. Wnioskowanie zostało poparte analizą literatury przedmiotu z obszaru tworzenia marek i zarządzania nimi.

Słowa kluczowe: marka; pozycja konkurencyjna; siła marki; wartość marki; mierniki pozycji konkurencyjnej; klub piłkarski