
Prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz
ORCID: 0000-0003-2472-185X
Professor Grzegorz Karasiewicz, PhD Dsc - Dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i Kierownik Katedry Marketingu na tym Wydziale od 2003 roku. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Harvard Business School. Przewodniczący Rady Naukowej miesięcznika „Marketing i Rynek”. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na następujących obszarach tematycznych: strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw, decyzje cenowe przedsiębiorstw,
Professor Grzegorz Karasiewicz, PhD Dsc - Dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i Kierownik Katedry Marketingu na tym Wydziale od 2003 roku. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Harvard Business School. Przewodniczący Rady Naukowej miesięcznika „Marketing i Rynek”. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na następujących obszarach tematycznych: strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw, decyzje cenowe przedsiębiorstw,
DOI: 10.33226/1231-7853.2022.2.1
JEL: M31
DOI: 10.33226/1231-7853.2020.5.4
Professor Grzegorz Karasiewicz, PhD Dsc - Dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i Kierownik Katedry Marketingu na tym Wydziale od 2003 roku. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Harvard Business School. Przewodniczący Rady Naukowej miesięcznika „Marketing i Rynek”. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na następujących obszarach tematycznych: strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw, decyzje cenowe przedsiębiorstw, zmiany strukturalne w handlu detalicznym i ocena efektów działań marketingowych.
Selected publications:
Scientific monographs:
- Marketingowe strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw (Marketing strategies of internationalization of Polish businesses), Wolters Kluwer business, Warsaw 2013.
- Systemy dystrybucji artykułów rolno-spożywczych na rynku polskim. Diagnoza i koncepcja zmian (Agricultural and food products distribution systems in the Polish market. Diagnosis and concept for changes) University of Warsaw, Faculty of Management Press, Warsaw 2001.
- Marketingowe strategie cen (Marketing prize strategies), PWE, Warsaw 1997.
Articles (in the period 2015-2017):
- Internationalization of Grocery Retailing in Poland [in:] Journal of Euromarketing, Vol. 26, No. 1-2, 2017, (co-authors Nowak, J., Trojanowski M.) (str. 38-60).
- Market Structure and Price-Cost Margins in European Retail Gasoline Industry [in:] Journal of Management and Business Administration Central Europe, Vol. 24, No. 2, 2016, co-author Nowakowski, M.) (pages 105-124).
- Internacjonalizacja handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce (Internationalization of retail trade in food products in Poland) [in:] Problemy Zarządzania, vol. 14, No. 1 (57), 2016, (co-author Trojanowski M.) (pages 19-41).
- The Internationalization of Polish Firms: An Empirical Investigation of the M-P Relationship [in:] Journal of Euromarketing, Vol. 24, No. 4, 2015, (co-author Nowak, J.) (pages 177-200).
- Uwarunkowania polityki cen dla asortymentu produktów oferowanych na stacjach paliw (Prize policy determinants for the assortment of products on sale in gas stations) [in:] Marketing i Rynek, No. 9, 2015 (co-author Nowakowski, M.) (pages 28-36).
- Zmiana roli marketingu w polskich przedsiębiorstwach (Changed role of marketing in Polish enterprises) [in:] Logistyka, No. 2, 2015 (pages 920-928).