Best prices Special offers for members of the PWE book club The cheapest delivery
Prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz
Prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz
ORCID: 0000-0003-2472-185X
Professor Grzegorz Karasiewicz, PhD Dsc  - Dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i Kierownik Katedry Marketingu na tym Wydziale od 2003 roku. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Harvard Business School. Przewodniczący Rady Naukowej miesięcznika „Marketing i Rynek”. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na następujących obszarach tematycznych: strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw, decyzje cenowe przedsiębiorstw,
DOI: 10.33226/1231-7853.2022.2.1
JEL: M31

There is a growing interest in marketing communications on social media and word of mouth. More and more companies operate in an international context. However, cross-cultural research on the relationship between marketing communications on social media and electronic word-of-mouth (eWOM) is very scarce. By filling the research gap, the purpose of this study is to assess the influence of marketing communications on Facebook on eWOM in different countries. The results of content analysis of 1,040 Facebook posts show that 27% of the variance of eWOM is explained by the geographic market. This study allows a deeper understanding of marketing communication processes in the virtual environment and provides concreto guidelines on content having a positive influence on eWOM.

Keywords: marketing communications; social media; Facebook; electronic word of mouth; social media marketing; international marketing

Professor Grzegorz Karasiewicz, PhD Dsc  - Dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i Kierownik Katedry Marketingu na tym Wydziale od 2003 roku. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Harvard Business School. Przewodniczący Rady Naukowej miesięcznika „Marketing i Rynek”. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na następujących obszarach tematycznych: strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw, decyzje cenowe przedsiębiorstw, zmiany strukturalne w handlu detalicznym i ocena efektów działań marketingowych.

Selected publications:

Scientific monographs:

  1. Marketingowe strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw (Marketing strategies of internationalization of Polish businesses), Wolters Kluwer business, Warsaw 2013.
  2. Systemy dystrybucji artykułów rolno-spożywczych na rynku polskim. Diagnoza i koncepcja zmian (Agricultural and food products distribution systems in the Polish market. Diagnosis and concept for changes) University of Warsaw, Faculty of Management Press, Warsaw 2001.
  3. Marketingowe strategie cen (Marketing prize strategies), PWE, Warsaw 1997.

Articles (in the period 2015-2017):

  1. Internationalization of Grocery Retailing in Poland [in:] Journal of Euromarketing, Vol. 26, No. 1-2, 2017, (co-authors Nowak, J., Trojanowski M.) (str. 38-60).
  2. Market Structure and Price-Cost Margins in European Retail Gasoline Industry [in:] Journal of Management and Business Administration Central Europe, Vol. 24, No. 2, 2016, co-author Nowakowski, M.) (pages 105-124).
  3. Internacjonalizacja handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce (Internationalization of retail trade in food products in Poland) [in:] Problemy Zarządzania, vol. 14, No. 1 (57), 2016, (co-author Trojanowski M.) (pages 19-41).
  4. The Internationalization of Polish Firms: An Empirical Investigation of the M-P Relationship [in:] Journal of Euromarketing, Vol. 24, No. 4, 2015, (co-author Nowak, J.) (pages 177-200).
  5. Uwarunkowania polityki cen dla asortymentu produktów oferowanych na stacjach paliw (Prize policy determinants for the assortment of products on sale in gas stations) [in:] Marketing i Rynek, No. 9, 2015 (co-author Nowakowski, M.) (pages 28-36).
  6. Zmiana roli marketingu w polskich przedsiębiorstwach (Changed role of marketing in Polish enterprises) [in:] Logistyka, No. 2, 2015 (pages 920-928).