The role of chosen internal and external stakeholders in the shaping of social responsibility of a small hotel company
The article, as a result of the literature review, presents the concept of social responsibility of small hotel companies and characterizes the stakeholders to whom the companies are responsible. It presents a small hotel company and its stakeholders. The purpose of the article is to characterise the role of chosen internal and external stakeholders of a small hotel company in shaping the corporate social responsibility. In the last point the chosen stakeholders were characterized in the context of their role in shaping social responsibility. It was created as a result of participating observation and experience of the author, who is an employee of a small hotel company.
References
Adamczyk, J. (2009). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Warszawa: PWE.
Błądek, Z. (2001). Hotele: programowanie, projektowanie i wyposażanie. Poznań: Palladium Architekci.
Dominik, P. (2015). Zarządzanie hotelem. Wybrane zagadnienia. Warszawa: Difin.
Jaremen, D. (2008). Rodzaje przedsiębiorstw hotelarskich. W: A. Panasiuk i D. Szostak (red.), Hotelarstwo. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
Oparka, S. i Nowicka, T. (2008). Technik hotelarstwa. Organizacja pracy w hotelarstwie. Skrypt do nauki zawodu. Warszawa–Kudowa-Zdrój: Wyd. Maria.
Paliwoda-Matiolańska, A. (2014). Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Warszawa: C.H. Beck.
Puciato, D. (2016). Przedsiębiorstwo hotelowe. Aspekty ekonomiczne, finansowe i organizacyjne. Warszawa: Difin.
Rybak, M. (2004). Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
Sokołowska, A. (2013). Społeczna odpowiedzialność małego przedsiębiorstwa. Identyfikacja – ocena – kierunki doskonalenia. Seria: „Monografie i Opracowania” nr 232. Wrocław: Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego.
Tokarz, A. (2008). Personel hotelowy. W: A. Panasiuk i D. Szostak (red.), Hotelarstwo. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.