Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa
Dr hab. Hanna Hall
ORCID: 0000-0003-0967-9569

Profesor uczelni, pracownik Katedry Marketingu Politechniki Rzeszowskiej. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół badań marketingowych, szczególnie dotyczących satysfakcji i lojalności klientów. Od wielu lat specjalizuje się w problematyce satysfakcji i lojalności studentów jako kluczowych interesariuszy szkół wyższych. Jest autorką ponad 100 publikacji naukowych, w tym dwóch monografii.

 
DOI: 10.33226/1231-7853.2024.9.1
JEL: M31

Dążenie do satysfakcji studentów ze studiów w warunkach turbulentnego otoczenia szkół wyższych i oddziaływania wielu zagrażających ich funkcjonowaniu czynników stało się dla współczesnych uczelni trudnym wyzwaniem. Konieczność podejmowania efektywnych działań w tym procesie wynika z niezaprzeczalnych korzyści, jakie niosą ze sobą wysokie wartości wskaźników satysfakcji studentów – dla nich samych, nauczycieli akademickich i uczelni. Głównym celem artykułu jest zaprezentowanie czynników mających decydujący wpływ na satysfakcję studentów oraz efektów tego zjawiska na podstawie analizy źródeł wtórnych oraz badań ankietowych autorki artykułu. Zidentyfikowane przez autorkę determinanty i efekt satysfakcji studentów, jak również zaprezentowane modele są efektem analizy regresji. Przedstawiono je w podziale na stopień studiów. Zwieńczeniem artykułu są praktyczne rekomendacje wynikające ze zrealizowanych badań.

Słowa kluczowe: satysfakcja studenta; determinanty satysfakcji studenta; modele satysfakcji studenta; efekty satysfakcji studenta