Profesor nauk ekonomicznych (2002), kierownik Katedry Marketingu w Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, członek Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2022–2025), przewodniczący Rady Naukowej Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu, członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN, członek Rady Naukowej „Marketing i Rynek”, także kilku czasopism w Słowacji i Ukrainie. Był członkiem Centralnej Komisji ds. Stopni i Tytułów, Komitetu Ewaluacji Jednostek Naukowych, zespołu ekspertów w Komitecie Badań Naukowych i Narodowym Centrum Nauki. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na zagadnieniach marketingu, zarządzania marketingiem, komunikacji marketingowej, marketingu międzynarodowego, euromarketingu, rynku Unii Europejskiej i zarządzania międzynarodowego. W ostatnich latach uległy poszerzeniu przez włączenie się w nurt dyskusji nad tożsamością marketingu jako dyscypliny naukowej, integracją dyscyplin i podejść metodycznych, jakością kształcenia w szkole wyższej. Jest autorem, współautorem i redaktorem ok. 350 publikacji naukowych, w tym kilkunastu monografii i podręczników, artykułów publikowanych w kraju i poza granicami.
Prof. dr hab. Jan W. Wiktor
ORCID: 0000-0001-6353-7620
DOI: 10.33226/1231-7853.2023.5.1
JEL: D11, E71, M31