Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa
Mgr Joanna Sobura
ORCID: 0000-0002-0001-2939

Od 2019 r. asystentka w Katedrze Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych. Od 2021 r. wykładowca Krakowskiej Szkoły Biznesu. W pracy naukowej porusza zagadnienia związane z komunikacją marketingową oraz marketingiem w mediach społecznościowych. W swoich dotychczasowych publikacjach szczegółowej analizie poddawała zjawiska influencer marketingu i celebrity endorsement, jak również identyfikowała ich wzajemne powiązania.

 
DOI: 10.33226/1231-7853.2023.3.3
JEL: M30, M31, M37

Media społecznościowe na stałe wpisały się jako element procesu komunikacji rynkowej przedsiębiorstw w przestrzeni wirtualnej. Na obecny stan komunikacji marketingowej z pewnością istotny wpływ miała globalna pandemia COVID-19 i przeniesienie większości aktywności promocyjnej do sfery online. Postępująca digitalizacja, postpandemiczne doświadczenia użytkowników mediów społecznościowych, zmieniające się postawy odbiorców, a także ich rosnące oczekiwania wobec marek przekładają się na nieustanną potrzebę adaptacji działań komunikacyjnych w marketingu w mediach społecznościowych. Wraz z dynamicznym rozwojem mediów społecznościowych staliśmy się świadkami ewolucji nowych zjawisk i form stosowanych w ramach komunikacji rynkowej. Celem artykułu jest identyfikacja oczekiwań pokolenia Z wobec wykorzystania mediów społecznościowych w bieżących działaniach promocyjnych przedsiębiorstw, a także określenie wpływu treści publikowanych przez marki na decyzje zakupowe konsumentów z omawianej generacji. Część empiryczna pracy stanowi analizę badania przeprowadzonego na próbie młodych konsumentów w celu identyfikacji ich oczekiwań wobec aktywności marek w mediach społecznościowych.

Słowa kluczowe: komunikacja marketingowa; marketing w mediach społecznościowych; e-marketing; digital marketing; media społecznościowe