Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa
Dr Kajetan Suchecki
ORCID: 0000-0003-4936-8634

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse (2020). Adiunkt na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Pracował także na SUM Katowice i AWF Katowice oraz prowadził zajęcia dydaktyczne w Hiszpanii, Holandii i Bułgarii. Naukowo zajmuje się przede wszystkim zagadnieniami z zakresu zachowań konsumentów na rynku ochrony zdrowia i rynku turystycznym. Menedżer ochrony zdrowia. W latach 2022–2023 pełnił funkcję dyrektora zarządzającego jednej z klinik stomatologicznychw województwie śląskim.

 
DOI: 10.33226/1231-7853.2024.10.5
JEL: D12, M31, I1

Kiedy konsument myśli o produkcie, czyli kupowanym przez siebie towarze lub usłudze, zwykle ma na myśli po prostu przedmiot lub też czynność wykonywaną na jego rzecz. Jednak można zadać pytanie: dlaczego wśród wielu podobnych produktów, często o zbliżonej cenie, klient wybiera akurat ten konkretny? Konsument chce zaspokoić odczuwane potrzeby, osiągając jednocześnie jak największy poziom satysfakcji. Z punktu widzenia marketingu wartość dla klienta mogą mieć różne elementy produktu, często takie, których nie uświadamia sobie producent. Problemem badawczym w niniejszym artykule jest pytanie, z jakich elementów składa się struktura produktu, jakim jest usługa stomatologiczna, z uwzględnieniem zmian spowodowanych pandemią COVID-19. Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie, jakie elementy i wartości produktu mogące wpływać na decyzję nabywcy o zakupie usługi są oferowane przez sprzedającego w gabinecie stomatologicznym. W opracowaniu wykorzystano studium przypadku usługi stomatologicznej w okresie postpandemicznym w połączeniu z metodą obserwacji uczestniczącej.

Słowa kluczowe: produkt; 4P; 7P; marketing-mix; konsument; marketing w stomatologii