Doktor habilitowany psychologii, profesor w Instytucie Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Specjalizuje się w psychologii społecznej i psychologii zachowań konsumenckich. Prowadzi badania naukowe dotyczące spostrzegania społecznego, wpływu społecznego oraz motywacji. Ostatnio jej zainteresowania koncentrują się głównie na zagadnieniach związanych ze zrównoważoną konsumpcją. Zajmuje się także zagadnieniami z pogranicza psychologii i prawa – związanymi z problemem nieuczciwych działań marketingowych i nieuczciwej konkurencji (jest też ekspertem w sprawach sądowych z tych obszarów). Ukończyła studia podyplomowe Prawo własności intelektualnej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jest zaangażowana w realizowanie polskich i międzynarodowych grantów dotyczących zachowań konsumenckich związanych z konsumpcją żywności. Autorka i współautorka kilkudziesięciu artykułów z obszaru psychologii społecznej i konsumenckiej oraz książek Psychologia konsumenta i Psychologiczne aspekty spostrzegania ekspertów. Członek Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej i Sustainable Consumption Research and Action Initiative. Ma wieloletnie doświadczenie praktyczne w prowadzeniu jakościowych i ilościowych badań rynku.
Dr hab. Katarzyna Stasiuk
ORCID: 0000-0003-4627-2557
DOI: 10.33226/1231-7853.2024.7.2
JEL: D11, D22, I31, L68