Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa
Mgr inż. Marta Kowalczewska
ORCID: 0000-0003-0333-4877
Mgr inż. Marta Kowalczewska Doktorantka na kierunku Zarządzanie w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
DOI: 10.33226/1231-7853.2022.4.2
JEL: L81, M31

Na przestrzeni ostatnich lat rozwój Internetu oraz aplikacji mobilnych doprowadził do wzrostu sprzedaży w branży e-commerce oraz do powstania wielu nowych sklepów internetowych. Sprzedawcy, poszukując nowych rozwiązań, tworzą coraz więcej sklepów opartych na modelu dropshippingu, który bazuje na sprzedaży produktów znajdujących się fizycznie u producenta bądź w hurtowni. W artykule prezentowane są wyniki badań, których celem było poszerzenie i pogłębienie wiedzy na temat trendów oraz wyzwań związanych z dropshippingiem. Autorka przeprowadziła analizę jakościową danych dostępnych w mediach społecznościowych, a następnie na jej podstawie przedstawia aktualne wyzwania oraz nowe trendy związane z zagadnieniem dropshippingu w Polsce.

Słowa kluczowe: dropshipping; e-commerce; nowe modele biznesowe

Mgr inż. Marta Kowalczewska

Doktorantka na kierunku Zarządzanie w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.