Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa
Mgr Michał Stefaniak
Absolwent Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach.
DOI: 10.33226/1231-7853.2020.3.3
JEL: M31

Autorzy opisują rolę i znaczenie marki w procesie zakupu produktów mleczarskich,
przede wszystkim serów żółtych, na przykładzie Spółdzielczej Mleczarni „Spomlek”
w Radzyniu Podlaskim. Celem artykułu jest identyfikacja pojęcia oraz kategorii
marki, wyjaśnienie etapów i roli marki zachodzących w procesie zakupu oraz
poznanie opinii dotyczących czynników, jakimi kierują się konsumenci przy zakupie
serów żółtych. Autorzy przedstawiają wyniki własnych badań, w trakcie których
pytali respondentów m.in. jakie elementy decydują o zaliczeniu sera żółtego do
produktu markowego, jakimi czynnikami kierują się nabywcy przy zakupie sera
żółtego marki Serenada, jaką kwotę są w stanie zapłacić za markowy ser żółty.
Okazuje się, że respondenci przy zakupach serów żółtych najczęściej brali pod uwagę
jego smak, rozpoznawalność produktu oraz atrakcyjną cenę. Natomiast słowo marka
najczęściej kojarzy się im z gwarancją wysokiej jakości oraz ze znakiem graficznym i
ma ono dla nich duże znaczenie w przypadku marki sera żółtego.

Słowa kluczowe: marka; proces zakupu; produkty mleczarskie

Absolwent Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach.