Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa
Mgr Paulina Królik

Absolwentka kierunków pedagogika i zarządzanie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Jej zainteresowania naukowe w głównej mierze skupiają się na zagadnieniach związanych z szeroko definiowanym marketingiem.

 
DOI: 10.33226/1231-7853.2023.9.4
JEL: M31

Obecnie konsumenci zwracają coraz większą uwagę na kwestie związane z ekologią. Jednocześnie wzrasta poziom ich świadomości na temat wpływu podejmowanych przez nich decyzji zakupowych na środowisko naturalne i klimat. Trend ten jest szczególnie widoczny wśród młodych konsumentów. Celem artykułu jest przedstawienie czynników warunkujących podejmowanie decyzji zakupowych dotyczących produktów ekologicznych oraz ich konwencjonalnych odpowiedników przez młodych nabywców. Artykuł ma charakter badawczy. Badania empiryczne zostały przeprowadzone w formie badania ankietowego na grupie 520 respondentów. Wyniki przeprowadzonych analiz umożliwiły wyodrębnienie dwóch czynników głównych, które stanowiły istotne determinanty zakupu produktów ekologicznych przez młodych nabywców – czynnika atrybutowego i czynnika relacyjno-promocyjnego.

Słowa kluczowe: produkty ekologiczne; decyzje zakupowe; młodzi nabywcy