Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa
Adrianna Surma
Studentka na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego o specjalizacji Marketing.
Głównymi obszarami jej zainteresowań są nowe formy promocji i marketingu, m.in.
storytelling i marketing wirusowy.
DOI: 10.33226/1231-7853.2020.4.3
JEL: M37

Storytelling jest narzędziem marketingowym, które obecnie zyskuje na znaczeniu i jest coraz
częściej stosowane w reklamach. Aby łatwiej dotrzeć do odbiorcy i sprawić, by ten faktycznie
reklamę nie tylko obejrzał, ale także zrozumiał ją i zapamiętał, wykorzystuje się właśnie
storytelling, czyli tworzenie komunikatu marketingowego o produkcie lub marce w formie
opowieści. Stosowanie opowieści w marketingu sprawia, że odbiorcy są bardziej
zaangażowani i postrzegają reklamę jako bardziej interesującą, opowieści budzą bowiem
emocje, są lepiej zapamiętywane, a także bawią. Takie zabiegi można wykorzystywać w
różnych formach reklamy i dla różnych produktów, np. reklam prasowych kosmetyków.
Artykuł przedstawia wyniki badań treści reklam prasowych kosmetyków z punktu widzenia
wykorzystania w nich storytellingu. Kluczowym wnioskiem z tych badań jest określenie
relacji między kategorią produktową a wykorzystaniem storytellingu w reklamach prasowych.

Słowa kluczowe: storytelling; marketing; marketing narracyjny; prasa

Studentka na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego o specjalizacji Marketing.
Głównymi obszarami jej zainteresowań są nowe formy promocji i marketingu, m.in.
storytelling i marketing wirusowy.