Epifania technologiczna jako źródło innowacji radykalnej
Z powodów korzyści rynkowych koncept innowacji radykalnej wymaga racjonalizacji zwłaszcza w aspekcie komercjalizacji produktów opartych na nowych technologiach. Stąd znaczenie pojęcia epifanii technologicznej, jako źródła nowego znaczenia produktu.
Bibliografia
Beise, M. (2005). Lead Markets: Country-Specific Driver of the Global Diffusion of Innovations. Research Policy, 33, 997-1018. https://doi.org/10.1016/j.respol.2004.03.003
Bouganza, T., Dell’Era, C., Pellizzoni, E., Trabucchi, D. i Verganti, R. (2015). Unveiling the Potentialities Provided by New Technologies: A Process to Pursue Technology Epiphanies in the Smartphone App Industry. Creativity and Innovation Management, 4(3), 391-412. https://doi.org/10.1111/caim.12141
Chen, A., Liu, W., Wu, Z. i Zhang, J. (2014). On the Systematic Method to Enhance the Epiphany Ability of Individuals. Procedia Computer Science, 31, 740-746. https://doi.org/10.1016/j.procs.2014.05.322
Crozier, M. (1993). Przedsiębiorstwo na podsłuchu Jak uczyć się zarządzania postindustrialnego. Warszawa: PWE.
Filipowicz, P. (2013). Zarządzanie proinnowacyjne technologią w kształtowaniu strategii konkurencyjności przedsiębiorstwa. Aspekty teoretyczne i praktyczne. Kraków: Wydawnictwo AGH.
Filipowicz, P. (2019). New Product Conceptualization Trough the Technology Based Use Function Reconfiguration. Referat wygłoszony na IAM International Conference on Innovation and Management. Hiroshima.
Goto, S. (2017). Technology Epiphany and an Integrated Product and Service. Journal of Technology Management & Innovation, 12(2), 34-44. https://doi.org/10.4067/s0718-27242017000200005
Goto, S. i Ishida, S. (2014). Technology development strategy for radical product meaning. International Journal of Business and Systems Research, (4), 402-417. https://doi.org/10.1504/ijbsr.2014.065017
Kembaren, P., Simatupang, T.M., Larso, D. i Wiyancoko, D. (2014). Design Driven Innovation Practices in Designpreneur led Creative Industry. Journal of Technology Management & Innovation, 9(3), 91-105. https://doi.org/10.4067/s0718-27242014000300007
Levy, S.J. (1959). Symbols for sale. Harvard Business Review, 37, 117-124.
Magistretti, S, Dell’era, C., Oberg, A. i Verganti, R. (2017): Managing technology development: A two-steps process to discover new meanings. Referat wygłoszony na Research Perspectives on Creative Intersections, Design Managment Academy Conference. Hong Kong.
Norman, D.A. i Verganti, R. (2014). Incremental and radical innovation: design research vs. Technology and meaning change. Design Issues, (1), 78-96. https://doi.org/10.1162/desi_a_00250
Śmid, W. (2017). Umysł technologczny. Warszawa: CeDeWu.
Verganti, R. (2011). Radical Design and Technology Epiphanies: A New Focus for Research on Design Management. Journal of Product Innovation Managment, 28, 384-388. https://doi.org/10.1111/j.1540-5885.2011.00807.x