Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa
dr. hab Ewa Krok
ORCID: 0000-0003-1512-6901

Dr hab. Ewa Krok, prof. USz
Profesor Uniwersytetu Szczecińskiego w Katedrze Informatyki w Zarządzaniu. Zainteresowania naukowe: problemy społeczeństwa cyfrowego, zastosowanie technologii informacyjnych i Internetu w zarządzaniu i administracji, kapitał intelektualny i zarządzanie wiedzą, gospodarka współpracy, innowacje, komunikacja i dostęp do informacji, wizualizacja danych.

 

 
DOI: 10.33226/1231-7853.2022.7.2
JEL: O35, O38, L86, J14

W artykule omówiono rozwiązania przyjazne z punktu widzenia seniorów, które mogą stosować władze miast w celu tworzenia optymalnego miejsca zamieszkania dla osób 60+. Podkreślono aspekty wykorzystania nowych technologii IT w rożnych obszarach funkcjonowania osób starszych. Zwrócono uwagę zarówno na możliwości implementacji telematyki i IoT w zarządzaniu miastem, jak i na strony internetowe oraz aplikacje, których wykorzystanie przez seniorów może im znacznie ułatwić życie w mieście. Wskazano elementy wpływające na skuteczność prowadzenia polityki senioralnej przez władze miast. Zagadnienia te są istotne nie tylko dla mieszkańców i poprawy jakości ich życia w mieście, ale mają także duże znaczenie z marketingowego punktu widzenia i kształtowania wizerunku miasta.

Słowa kluczowe: miasta przyjazne starzeniu; seniorzy; technologie informacyjno-komunikacyjne; środowisko do życia
DOI: 10.33226/1231-7853.2019.11.11
JEL: O3

Celem artykułu jest ukazanie korzyści z realizacji przedsięwzięć przy wykorzystaniu zbiorowej inteligencji społeczności internetowych. Artykuł ma charakter przeglądowy. Autorka przybliża i jednocześnie systematyzuje pojęcie crowdsourcingu. Identyfikuje czynniki mu sprzyjające oraz te, które mogą ograniczać przebieg procesu i jego efektywność. Z przedstawionych analiz wynika, że crowdsourcing staje się istotnym trendem w gospodarce współpracy, napędzającym innowacje, podnoszącym poziom efektywności realizacji zadań oraz pozwalającym osiągnąć lepszą pozycję konkurencyjną na rynku.

Słowa kluczowe: crowdsourcing; współpraca; mądrość tłumu; społeczność