Profesor zwyczajny nauk ekonomicznych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Specjalizuje się w dziedzinie badań marketingowych, ekonomii konsumpcji oraz zachowań rynkowych konsumenta. Jej zainteresowania naukowo-badawcze dotyczą także strategii marketingowych, orientacji na klienta w przedsiębiorstwie, międzykulturowej komunikacji marketingowej, marketingu w kulturze. Dorobek naukowy obejmuje ponad 300 pozycji, w tym wiele monografii i artykułów naukowych. Autorka m.in. książki Zachowania konsumentów na współczesnym rynku. Perspektywa marketingowa, wydanej w 2021 r. przez PWE. Egzaminator zewnętrzny Nottingham Trent University (2007–2013) oraz przewodnicząca Komisji Akredytacyjnej Fundacji Promocji i Akredytacji kierunków Ekonomicznych (2005–2016). Jako ekspert była członkiem Zespołu Stałego Narodowego Centrum Nauki (2012–2015). Członek Komitetu Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk (2015–2020). Była wiceprezesem, a obecnie jest członkiem rady naukowej Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu. Jest członkiem Association Reseau des Pays du Groupe de Vysegrad oraz międzynarodowego Instytutu CEDIMES.