Doktor habilitowany, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz kierownik Katedry Marketingu. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki euromarketingu, marketingu międzynarodowego, internacjonalizacji przedsiębiorstw, handlu detalicznego i sektora usług. Wielokrotnie przebywał na długookresowych zagranicznych stażach naukowo- badawczych uzyskanych w wyniku konkursów międzynarodowych. Brał udział w wielu projektach badawczych z naukowcami z ośrodków zagranicznych, w tym z Europy Zachodniej, Azji, Australii i Stanów Zjednoczonych. Był ekspertem i recenzentem oceny wniosków o granty NCN w konkursach: Preludium, Sonata i Opus. Publikuje m.in. w: „Journal of Service Research”, „Journal of International Marketing”, „The Service Industries Journal”, „Journal of Retailing and Consumer Services”, „Journal of the Academy of Marketing Science”. Obecnie jest kierownikiem grantu naukowego uzyskanego w międzynarodowym konkursie „Beethoven Classic” NCN, gdzie realizuje projekt badawczy we współpracy międzynarodowej.
Dr hab. Marcin Komor
ORCID: 0000-0003-1512-4893
DOI: 10.33226/1231-7853.2024.7.1
JEL: M31, Q57