Best prices Special offers for members of the PWE book club The cheapest delivery
DOI: 10.33226/1231-7853.2020.7.2
JEL: L15, M30, M31, M11, O32

Marketing activities as a tool in the process of the improvement of a medical device (using the example of SFA vascular stents)

Quality management processes in companies manufacturing medical devices include coordinated activities of marketing and sales departments aimed at attracting and retaining customers. Effective management means focusing on the activities involved in the last phase of quality management for a medical device, i.e. the distribution phase. Medical companies producing medical devices for endovascular procedures build competitive advantage by means of maintaining customer satisfaction through a constant process of improving the medical devices they offer. Effective image building on behalf of the manufacturer corresponds to a positive perception of the brand by its users and increases their brand loyalty. The purpose of the article is to present sample of marketing activities using in companies manufacturing medical devices for endovascular procedures as a tool in the process of improving medical device. The article also aims to indicate the impact of the satisfaction of the users of a medical device on the selection and perception of the brand of the product used. The issues discussed in the article concern medical devices for endovascular procedures.

Download article
Keywords: medical devices quality management; medical devices improvement; product brand; customer satisfaction

References

Bibliografia/References

Cheverton, P. (2006). Jak skutecznie wykorzystać potencjał Twojej marki. Gliwice: Helion. de Chernatony, L. (2003). Marka. Wizja i tworzenie marki. Gdańsk: GWP.

Gruszka, J. i Tytyk, E. (2018). Problemy ergonomiczne i jakościowe w różnych fazach istnienia wyrobów technicznych. Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie, (77). https://doi.org/10.21008/j. 0239-9415.2018.077.05

Hamrol, A. i Mantura, W. (2002). Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Hill, N. i Alexander, J. (2003). Pomiar satysfakcji i lojalności klientów. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.

Jevons, C. (2005). Names, brands, branding: Beyond the signs, symbols, products and services. Journal of Product and Brand Management, 14(2). https: //doi.org/10.1108/10610420510592590

Juting, K. i Mobius, M. (1993). Aufbau eines unternehmensweiten Qualitatssystems und Vorbereitung auf die Zertifizierung. Sonderteil in Hanser Fachzeitschriften. Munchen: Carl Hanser Verlag.

Kall, J. (2001). Silna marka. Istota i kreowanie. Warszawa: PWE.

Kapferer, J. N. (2008). The New Strategic Brand Management. London, Philadelphia: Kogan Page.

Klementova, J., Zavadsky, J. i Zavadska, Z. (2015). The Measurement and Evaluation of the Service Quality through Customers „Satisfaction”' Procedia. Economics and Finance, 26. https://doi.org/10.1016/S2212-5671(15)00893-X

Kowalik, K. i Klimecka-Tatar, D. (2018). Model zarządzania jakością usług w kontekście satysfakcji klienta. Quality Production Improvement, 1(8). https://doi. org/10.30657/qpi. 2018.08.03

Krodkiewska-Skoczylas, E. i Żarlicka, G. (2006). Zarządzanie relacjami z klientami. W: T. Sikora (red.), Klient w organizacji zarządzanej przez jakość. Kraków: Akademia Ekonomiczna w Krakowie.

Likus, E. (2016). Rola i znaczenie marketingu w branży medycznej na przykładzie firmy Hear USA. (Praca magisterska niepublikowana). Wydział Nauk Społecznych i Informatyki Kierunek: Zarządzanie. Nowy Sącz.

Mikuła, B. (2016). Zarządzanie wiedzą klienta jako narzędzie poprawy konkurencyjności przedsiębiorstwa. E-mentor, 1(63). https://doi. org/10.15219/em63.1231

Rewers, J. (1997). Klient nasz pan, czyli wzorowa obsługa konsumenta. Kraków: PSB.

Sempruch, K. (2010). Marka w kształtowaniu zachowań nabywczych konsumentek odzieży segmentu Fast fashion. (Doktorat niepublikowany). Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Poznań.

Skrzypek, E. (2000). Jakość i efektywność. Lublin: Wyd. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.

Skrzypek, E. i Pinzaru, F. (2017). Marka jako ważny element marketingu. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Seria: Administracja i Zarządzanie, 114(41).

Thieme, M., Von Bilderling, P., Paetzel, Ch., Karnabatidis, D., Perez, J., Delgado, I. i Lichtenberg, M. (2017). Lutonix Global SFA Registry Investigators, The 24-Month Results of the Lutonix Global SFA Registry: Worldwide Experience With Lutonix Drug-Coated Balloon. JACC Cardiovasc Interv. 10(20). https://doi.org/10.1016/j.jcin.2017.04.041

Urbanek, G. (2002). Zarządzanie marką. Warszawa: PWE.

Zawadzka, A. M. (2006). Dlaczego przywiązujemy się do marki? Gdańsk: GWP.

Zeller, T., Baumgartner, I., Scheinert, D., Brodmann, M., Bosiers, M., Micari, A., Peeters, P., Vermassen, F., Landini, M., Snead, D., Kent, C. i Rocha-Singh, K. (2014). IN. PACT DEEP Trial Investigators, Drug-Eluting Balloon Versus Standard Balloon Angioplasty for Infrapopliteal Arterial Revascularization in Critical Limb Ischemia: 12-Month Results From the IN. PACT DEEP Randomized Trial. JACC, 64(15). https://doi.org/10.1016/j.jacc.2014.06.1198

Article price
4.00
Journal of Marketing and Market Studies 7/2020
15.00
As file to download
15.00
Subscription
197.00 €
158.00
Lowest price in last 30 days: 156.00
get subscription