Best prices Special offers for members of the PWE book club The cheapest delivery

Product and marketing innovations on the food products market from the customer's perspective

The article concerns the subject of product and marketing innovations on the domestic market of food products. Its purpose is to present buyers' opinions on selected innovative product and marketing solutions used on the food market. The article is theoretical and empirical. The theoretical part is based on the literature analysis, while the empirical part presents the results of quantitative research. The conducted research shows that the creation of new products being combinations was positively perceived by the respondents.

Download article
Keywords: new food product; product innovation; marketing innovation

References

Bibliografia/References

Drucker, P. F. (1998). The Discipline of Innovation. Harvard Business Review, (3). http://ogsp.typepad.com/focus_or_die_ogsp/files/drucker_1985_the_discipline_of_innovation.pdf. https://doi.org/10.1002/ltl.40619980906

Flak, O. (2012). Rola wybranych aspektów innowacyjności zarządczej w tworzeniu konkurencyjności przedsiębiorstwa. Współczesne Zarządzanie, (4).

Godin, B. (2002). The Rise of Innovation Surveys: Merasuring a Fuzzy Concept, 4, http://www.csiic.ca/PDF/Godin_16.pdf

Górska-Warsewicz H. (2008). Perspektywy rozwoju marek w sektorze żywnościowym w Polsce. http://www.wne.sggw.pl/p/publikacje/pdf/prs_5_2008.pdf

Górska-Warsewicz, H. (2010). Kształtowanie marek produktów innowacyjnych z uwzględnieniem czynników kulturowych. Roczniki Naukowe, 12(4).

Jurczyk-Bunkowska, M. (2014). Istota innowacyjności i jej cele. W: R. Knosala (red.), Zarządzanie innowacjami. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Kaczmarek, B. (2010). Ryzyko zmian — próba nowego spojrzenia za zagadnienia polityki zmian. W: J. Bizon-Górecka (red.), Ryzyko. Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie. Strategie zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie — ryzyko międzynarodowej kooperacji przedsiębiorstw. Bydgoszcz: Wydawnictwo TNOiK.

Kotler, Ph. i Trias de Bes, F. (2004). Marketing lateralny. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Królik, R. (2018). Innowacyjność produktowa w aspekcie społecznej odpowiedzialności w przemyśle farmaceutycznym. W: A. Lipińska i P. Klimas (red.), Kierunki badań innowacyjności. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Lewandowski, M. (2015). Effects of innovations with regard to cultural services across cultural institutions. Forum Scientiae Oeconomia, 3(1).

Miłota, K. (2007). Sukces innowacji produktowej na współczesnym rynku i jego determinanty na wybranych przykładach. W: A. Styś (red.), Pozycja polskich podmiotów rynkowych — pierwsze doświadczenia procesów integracji. Wrocław: Wydawnictwo AE im. O. Langego.

Mruk, H. (2012). Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Naidoo, V. (2010). Firm survival through a crisis: The influence of market orientation, marketing innovation and business strategy. Industrial Marketing Management, 39(8). https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2010.02.005

Olejniczak, T. (2011). Zakupy innowacji produktowych na rynku żywności — w świetle badań konsumenckich. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, (25).

Olejniczak, T. (2018). Senior wobec innowacji produktowych — wybrane aspekty. Handel Wewnętrzny, (3).

Olejniczuk-Merta, A. (2016). Konsumpcja w innowacyjnej gospodarce. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Podręcznik Oslo. (2008). Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji. Warszawa: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Pomykalski, A. (2001). Zarządzanie innowacjami. Globalizacja. Konkurencja. Technologia informacyjna. Warszawa–Łódź: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Rudzewicz, A. i Strychalska–Rudzewicz, A. (2013). Strategie produktów innowacyjnych. Olsztyn: Wydawnictwo UWM. https://doi.org/10.2478/oam-2013-0014

Sławińska, M. (2015). Innowacje marketingowe w działalności przedsiębiorstw handlowych. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H. Oeconomia, 49(1). https://doi.org/10.17951/h.2015.49.1.157

Szymański, G. (2013). Innowacje marketingowe w sektorze e-commerce. Monografie Politechniki Łódzkiej.

Tidd, J. i Bessant, J. (2013). Zarządzanie innowacjami. Integracja zmian technologicznych, rynkowych i organizacyjnych. Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.

Trias de Bes, F. i Kotler, Ph. (2013). Innowacyjność. Przepis na sukces. Model od A do F. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.

Wiśniewska, S. (2015). Innowacje marketingowe — rozważania terminologiczne — definicyjne. Logistyka, (2).

Zastempowski, M. (2010). Uwarunkowania budowy potencjału innowacyjnego polskich małych i średnich przedsiębiorstw. Toruń: Wydawnictwo

Naukowe UMK.

Article price
4.00
Price of the magazine number
15.00
Subscription
197.00 €
158.00
Lowest price in last 30 days: 156.00
get subscription