Effective communication in the internal audit proces
Selected issues related to the effectiveness of the communication process in the internal audit in organizations that have implemented the quality management system according to the PN-EN ISO 9001: 2015 standard have been presented in the article. The scope of the analysis includes both: verbal and non-verbal communication, focusing on interpersonal communication and aspects of psychology in communication processes (transactional analysis).
References
Benien, K. (2005). Jak prowadzić trudne rozmowy. Kraków: Wyd. WAM.
Berne, E. (1987). W co grają ludzie? Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa: PWN.
Bolek, J. (red.) (2012). Zarządzanie kapitałem intelektualnym w organizacji inteligentnej. Warszawa: Wyższa Szkoła Promocji.
Czader, W. i Golińska, E. (2015). Ocena systemów zarządzania i zgodności wyrobów oraz bezpieczeństwo produktów. Bielsko-Biała: Wyd. Naukowe Akademii Techniczno-Humanistycznej.
Griffin, R.W. (2004). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
Rogala, A. (2013). Determinanty skuteczności komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie. Praca doktorska. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
Sobkowiak, B. (2005). Interpersonalne i grupowe komunikowanie się w organizacji. Poznań–Wrocław: Wyd. Forum Naukowe.
Stankiewicz, J. (1999). Komunikowanie się w organizacji. Wrocław: Astrum.
Stoner, J. i Freeman, R. (1997). Kierowanie. Warszawa: PWE.