Skuteczna komunikacja w procesie auditu wewnętrznego
Artykuł przedstawia wybrane zagadnienia związane ze skutecznością procesu komunikacji w audicie wewnętrznym w organizacjach, które wdrożyły system zarządzania jakością według wymagań normy PN-EN ISO 9001:2015. Zakres analizy obejmuje zarówno komunikację werbalną jak i pozawerbalną, skupiając się zarówno na komunikacji interpersonalnej jak i aspektach psychologii w procesach komunikacji (analiza transakcyjna).
Bibliografia
Benien, K. (2005). Jak prowadzić trudne rozmowy. Kraków: Wyd. WAM.
Berne, E. (1987). W co grają ludzie? Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa: PWN.
Bolek, J. (red.) (2012). Zarządzanie kapitałem intelektualnym w organizacji inteligentnej. Warszawa: Wyższa Szkoła Promocji.
Czader, W. i Golińska, E. (2015). Ocena systemów zarządzania i zgodności wyrobów oraz bezpieczeństwo produktów. Bielsko-Biała: Wyd. Naukowe Akademii Techniczno-Humanistycznej.
Griffin, R.W. (2004). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
Rogala, A. (2013). Determinanty skuteczności komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie. Praca doktorska. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
Sobkowiak, B. (2005). Interpersonalne i grupowe komunikowanie się w organizacji. Poznań–Wrocław: Wyd. Forum Naukowe.
Stankiewicz, J. (1999). Komunikowanie się w organizacji. Wrocław: Astrum.
Stoner, J. i Freeman, R. (1997). Kierowanie. Warszawa: PWE.