Working time in parallel employment
This article examines working time in parallel employment. General considerations about working time in such an employment model are presented, including the so-called 'split employment' sometimes found in capital groups. The authors present the disadvantages of parallel employment for the individual employee and consider the legitimacy of limiting working time. In this context, they briefly comment on working time in transport — both air and road. They juxtapose the transport solutions with the working time regulations for employees of medical entities. Given the motives for limiting working time in transport, the authors consider whether a similar mechanism should not also apply to employees of medical entities.
References
Cudowski, B. (2007). Dodatkowe zatrudnienie, Wolters Kluwer, Warszawa.
Kasprzyk, P., Konert A., Rycak M. (2015). Czas pracy personelu latającego w lotnictwie cywilnym jako element bezpieczeństwa lotów, Monitor Prawa Pracy (8).
Kwiatkowska, M. (2018). Zawody medyczne pytania i odpowiedzi, Warszawa.
Miętek, A., Pisarczyk, Ł. (2020).W: System prawa medycznego. Tom. 3. Organizacja systemu ochrony zdrowia, D. Bach-Golecka i R. Stankiewicz (Red.), C.H. Beck, Warszawa.
Raczkowski, M. (2011). Instytucje czasu pracy personelu latającego w przewozach pasażerskich. W: Czas pracy, L. Florek (Red.),Warszawa.
Raczkowski, M. (2019). Grupa spółek w świetle prawa pracy. Koncepcja pracodawców powiązanych, Warszawa.
Rek, T. (2019). Komentarz do art. 97 nb 6. W: M. Dercz, T. Rek, Ustawa o działalności leczniczej komentarz, Lex.
Sobczyk, A. (2005). Zasady prawnej regulacji czasu pracy, Warszawa.
Włodarczyk, M. (2020). Status prawny pracowników medycznych W: System Prawa Pracy. Tom XI. Pragmatyki pracownicze. K. W. Baran i Z. Góral (Red.). Warszawa.
Zwolińska, A. (2016). Czas pracy członków personelu latającego —szczególne prawo pracy? W: L. Florek (Red.). Powszechne a szczególne prawo pracy, Warszawa.