Best prices Special offers for members of the PWE book club The cheapest delivery
DOI: 10.33226/1231-2037.2019.10.2

Muliti-channelity of sale as a challenge for the managers of logistic distribution

The content of the article presents the results of research reflecting the impact of multi-channel sales on logistic decisions related to the distribution of goods in e-commerce.

The article consists of three parts. In the first of these, the essence of the subscription economics as a modern economic phenomenon was presented. The second part contains the results of research reflecting the properties of electronic distribution channels. The third part presents the main models of physical distribution in e-commerce.

Among the expectations of customers participating in e-commerce, the following prevail: ease of building the assortment, full transfer of market information, ease of purchase and speed of delivery of the purchased product, ease of returning the goods. Therefore, such determinants of logistic customer service create a problem situation that fundamentally determined the research and the arrangement of content as the effect of these studies.

Download article
Keywords: multi-channel sales; logistics distribution; electronic distribution channels

References

European retailers failing to meet customer expectations beyond the point of purchase, https://uk.radial.com/insights/european-retailers-failing-meet-customer-expectations-beyond-point-purchase (8.07.2019), za: Parys M., Some day delivery to wciąż rzadkość, https://www.payu.pl/blog/same-day-delivery-wciaz-rzadkosc (8.07.2019).

Grochowski, P. Modele logistyczne w sklepie internetowym, https://www.ekomercyjnie.pl/modele-logistyczne-w-sklepie-internetowym/ (8.07.2019).

Gutkowski, T. Omnichannel, czyli dojrzałe rozumienie potrzeb klienta, https://www.comarch.pl/erp/blog/omnichannel-czyli-dojrzale-rozumienie-potrzeb-klienta/ (8.07.2019).

https://mfiles.pl/pl/index.php/Omnichannel (8.07.2019).

https://polska.raben-group.com/aktualnosci/news/logistyka-i-e-commerce-wzajemne-zaleznosci/ (8.07.2019).

https://redcart.pl/templates/images/guides/ebooks/Sklep_internetowy_w_modelu_dropshipping.pdf (8.07.2019).

Parys, M. Personalizacja, mobile, dostawy tego samego dnia, a może sztuczna inteligencja — co kształtować będzie oblicze handlu internetowego w najbliższych 12 miesiącach?, https://www.payu. pl/blog/sprzedajacy/10-najwazniejszych-trendow-e-commerce-w-2018-roku

(8.07.2019), „© PayU”, 15/01/2018, 8.07.2019.

Pluta-Zaremba, A. Rutkowski, K. (2005). Logistyka dystrybucji w erze Internetu. W: K. Rutkowski (red.). Logistyka dystrybucji. Specyfika.

Tendencje rozwojowe. Dobre praktyki (s. 211-242). Warszawa: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie — Oficyna Wydawnicza, https://doi.org/10.4467/23539496ib. 18.007.9380

Przybylska, N. Nadchodzi rewolucja w handlu i konsumpcji. https://businessinsider.com.pl/technologie/digital-poland/rynek-subskrypcji-w-

polsce-raport-subskrypcje-pl/s36shzw (3.07.2019).

Smyk, S. (2017). Dystrybucja przesyłek kurierskich, ekspresowych i pocztowych jako kluczowe przedsięwzięcie „logistyki ostatniej mili”. Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe, (6), 1531, https://doi.org/10.24136/atest. 2019.173

Subskrypcje PL. Polski rynek a ekonomia subskrypcji. www. straal. com, https://fintek.pl/wp-content/uploads/2017/10/Raport-Straal-Subskrypcje-PL.pdf (5.07.2019), s. 8.

Wieczerzycki, W. (2012). Istota e-logistyki. W: W. Wieczerzycki (red.). E-logistyk@. Warszawa: PWE.

Price of the magazine number
15.00
Subscription
113.00 €
91.00
Lowest price in last 30 days: 90.00
get subscription