Wielokanałowość sprzedaży jako wyzwanie dla menedżerów logistyki dystrybucji 11
Artykuł przedstawia wyniki badań odzwierciedlające wpływ sprzedaży wielokanałowej na decyzje logistyczne związane z dystrybucją towarów w handlu elektronicznym. Publikacja składa się z trzech części. W pierwszej została przedstawiona istota ekonomii subskrypcji jako współczesnego zjawiska gospodarczego, druga część zawiera wyniki badań odzwierciedlające właściwości elektronicznych kanałów dystrybucji, natomiast trzecia przedstawia główne modele dystrybucji fizycznej w handlu elektronicznym.
Wśród oczekiwań klientów, uczestniczących w handlu elektronicznym, dominują: łatwość budowania asortymentu, pełny przekaz informacji rynkowych, łatwość zakupu i szybkość dostawy zakupionego produktu, łatwość wykonania zwrotu towaru. Zatem takie uwarunkowania logistycznej obsługi klientów tworzą sytuację problemową, która w zasadniczy sposób zdeterminowała badania i układ treści jako efektu tych badań.
Bibliografia
European retailers failing to meet customer expectations beyond the point of purchase, https://uk.radial.com/insights/european-retailers-failing-meet-customer-expectations-beyond-point-purchase (8.07.2019), za: Parys M., Some day delivery to wciąż rzadkość, https://www.payu.pl/blog/same-day-delivery-wciaz-rzadkosc (8.07.2019).
Grochowski, P. Modele logistyczne w sklepie internetowym, https://www.ekomercyjnie.pl/modele-logistyczne-w-sklepie-internetowym/ (8.07.2019).
Gutkowski, T. Omnichannel, czyli dojrzałe rozumienie potrzeb klienta, https://www.comarch.pl/erp/blog/omnichannel-czyli-dojrzale-rozumienie-potrzeb-klienta/ (8.07.2019).
https://mfiles.pl/pl/index.php/Omnichannel (8.07.2019).
https://polska.raben-group.com/aktualnosci/news/logistyka-i-e-commerce-wzajemne-zaleznosci/ (8.07.2019).
https://redcart.pl/templates/images/guides/ebooks/Sklep_internetowy_w_modelu_dropshipping.pdf (8.07.2019).
Parys, M. Personalizacja, mobile, dostawy tego samego dnia, a może sztuczna inteligencja — co kształtować będzie oblicze handlu internetowego w najbliższych 12 miesiącach?, https://www.payu. pl/blog/sprzedajacy/10-najwazniejszych-trendow-e-commerce-w-2018-roku
(8.07.2019), „© PayU”, 15/01/2018, 8.07.2019.
Pluta-Zaremba, A. Rutkowski, K. (2005). Logistyka dystrybucji w erze Internetu. W: K. Rutkowski (red.). Logistyka dystrybucji. Specyfika.
Tendencje rozwojowe. Dobre praktyki (s. 211-242). Warszawa: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie — Oficyna Wydawnicza, https://doi.org/10.4467/23539496ib. 18.007.9380
Przybylska, N. Nadchodzi rewolucja w handlu i konsumpcji. https://businessinsider.com.pl/technologie/digital-poland/rynek-subskrypcji-w-
polsce-raport-subskrypcje-pl/s36shzw (3.07.2019).
Smyk, S. (2017). Dystrybucja przesyłek kurierskich, ekspresowych i pocztowych jako kluczowe przedsięwzięcie „logistyki ostatniej mili”. Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe, (6), 1531, https://doi.org/10.24136/atest. 2019.173
Subskrypcje PL. Polski rynek a ekonomia subskrypcji. www. straal. com, https://fintek.pl/wp-content/uploads/2017/10/Raport-Straal-Subskrypcje-PL.pdf (5.07.2019), s. 8.
Wieczerzycki, W. (2012). Istota e-logistyki. W: W. Wieczerzycki (red.). E-logistyk@. Warszawa: PWE.