Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa

Wielokanałowość sprzedaży jako wyzwanie dla menedżerów logistyki dystrybucji 11

Artykuł przedstawia wyniki badań odzwierciedlające wpływ sprzedaży wielokanałowej na decyzje logistyczne związane z dystrybucją towarów w handlu elektronicznym. Publikacja składa się z trzech części. W pierwszej została przedstawiona istota ekonomii subskrypcji jako współczesnego zjawiska gospodarczego, druga część zawiera wyniki badań odzwierciedlające właściwości elektronicznych kanałów dystrybucji, natomiast trzecia przedstawia główne modele dystrybucji fizycznej w handlu elektronicznym.

Wśród oczekiwań klientów, uczestniczących w handlu elektronicznym, dominują: łatwość budowania asortymentu, pełny przekaz informacji rynkowych, łatwość zakupu i szybkość dostawy zakupionego produktu, łatwość wykonania zwrotu towaru. Zatem takie uwarunkowania logistycznej obsługi klientów tworzą sytuację problemową, która w zasadniczy sposób zdeterminowała badania i układ treści jako efektu tych badań.

Pobierz artykul
Słowa kluczowe: sprzedaż wielokanałowa; logistyka dystrybucji; elektroniczne kanały dystrybucji

Bibliografia

European retailers failing to meet customer expectations beyond the point of purchase, https://uk.radial.com/insights/european-retailers-failing-meet-customer-expectations-beyond-point-purchase (8.07.2019), za: Parys M., Some day delivery to wciąż rzadkość, https://www.payu.pl/blog/same-day-delivery-wciaz-rzadkosc (8.07.2019).

Grochowski, P. Modele logistyczne w sklepie internetowym, https://www.ekomercyjnie.pl/modele-logistyczne-w-sklepie-internetowym/ (8.07.2019).

Gutkowski, T. Omnichannel, czyli dojrzałe rozumienie potrzeb klienta, https://www.comarch.pl/erp/blog/omnichannel-czyli-dojrzale-rozumienie-potrzeb-klienta/ (8.07.2019).

https://mfiles.pl/pl/index.php/Omnichannel (8.07.2019).

https://polska.raben-group.com/aktualnosci/news/logistyka-i-e-commerce-wzajemne-zaleznosci/ (8.07.2019).

https://redcart.pl/templates/images/guides/ebooks/Sklep_internetowy_w_modelu_dropshipping.pdf (8.07.2019).

Parys, M. Personalizacja, mobile, dostawy tego samego dnia, a może sztuczna inteligencja — co kształtować będzie oblicze handlu internetowego w najbliższych 12 miesiącach?, https://www.payu. pl/blog/sprzedajacy/10-najwazniejszych-trendow-e-commerce-w-2018-roku

(8.07.2019), „© PayU”, 15/01/2018, 8.07.2019.

Pluta-Zaremba, A. Rutkowski, K. (2005). Logistyka dystrybucji w erze Internetu. W: K. Rutkowski (red.). Logistyka dystrybucji. Specyfika.

Tendencje rozwojowe. Dobre praktyki (s. 211-242). Warszawa: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie — Oficyna Wydawnicza, https://doi.org/10.4467/23539496ib. 18.007.9380

Przybylska, N. Nadchodzi rewolucja w handlu i konsumpcji. https://businessinsider.com.pl/technologie/digital-poland/rynek-subskrypcji-w-

polsce-raport-subskrypcje-pl/s36shzw (3.07.2019).

Smyk, S. (2017). Dystrybucja przesyłek kurierskich, ekspresowych i pocztowych jako kluczowe przedsięwzięcie „logistyki ostatniej mili”. Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe, (6), 1531, https://doi.org/10.24136/atest. 2019.173

Subskrypcje PL. Polski rynek a ekonomia subskrypcji. www. straal. com, https://fintek.pl/wp-content/uploads/2017/10/Raport-Straal-Subskrypcje-PL.pdf (5.07.2019), s. 8.

Wieczerzycki, W. (2012). Istota e-logistyki. W: W. Wieczerzycki (red.). E-logistyk@. Warszawa: PWE.

Cena numeru czasopisma
59.90
Prenumerata
480.00 zł
384.00
Najniższa cena z 30 dni: 384.00
zamów prenumeratę