Najlepsze ceny Specjalne oferty dla członków klubu książki PWE Najtańsza dostawa
Dr Kateryna Lysenko-Ryba
ORCID: 0000-0003-1560-1063

Dr Kateryna Lysenko-Ryba

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Prodziekan Kolegium Zarządzania ds. kierunku Logistyka w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Adiunkt w Katedrze Logistyki i Inżynierii Procesowej. Współzałożycielka Logistycznego Koła naukowego LOGIKON. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół logistyki zwrotnej, zarządzania obsługą klienta, smart city oraz CSR. Autorka licznych artykułów w tematyce TSL. Odbyła staże naukowe na Uniwersytecie w Vaasa (Finlandia), na Europejskim Uniwersytecie w Madrycie (Hiszpania), na Uniwersytecie Pompeu Fabra w Barcelonie (Hiszpania) oraz na Uniwersytecie Niccolo Cusano w Rzymie (Włochy).

 
DOI: 10.33226/1231-2037.2022.8.3
JEL: D18, L81, L67

Dopasowanie polityki zwrotów do zmieniającej się sytuacji na rynku nabrało szczególnego znaczenia w trakcie trwania pandemii COVID-19. Dobrze rozbudowana i liberalna polityka zwrotów była dla konsumentów wyznacznikiem ogólnego poziomu obsługi oferowanego przez firmę i w dużym stopniu przyczyniła się do zwiększającej się lojalności klientów. Chociaż jest dostępnych wiele badań dotyczących handlu elektronicznego ogółem, stosunkowo niewiele wiadomo na temat skali zwrotów konsumenckich, szczególnie w odniesieniu do obecnych skutków pandemii COVID-19. Jednak takie dane są potrzebne z wielu powodów, na przykład w celu lepszego przygotowania polityki cenowej lub też przeliczenia opłacalności wybranego modelu biznesowego e-commerce. Artykuł ma na celu przedstawienie zmian zachodzących w polityce zwrotów konsumenckich zarówno w handlu stacjonarnym, jak i online w trakcie trwania pandemii COVID-19. Analizie zostaną poddane regulaminy konsumenckie różnych sklepów detalicznych z branży modowej.

Słowa kluczowe: zwroty; polityka zwrotów; obsługa klienta; pandemia COVID-19