Best prices Special offers for members of the PWE book club The cheapest delivery
DOI: 10.33226/0032-6186.2021.8.6
JEL: M54

Knowledge management in modern ruling models

The knowledge is crucial factor of competitiveness in modern organizations. In this survey we can realize how important it is in practice. Dynamically changing business environment forces entrepreneurs to adopt new agile methods of managing. We can compare modern systems of ruling the organizations to find out answer how the knowledge is important nowdays. Because of strong demand for new competencies, experts human resources and managers faces the challenge. The scope of research focus on main modern ideas of management and should be still explored. We must adopt new methods of managing people and knowledge management to be more competitive in new distant reality. On the basis this article analyzes the main modern methods of managing, organizations can find out the answers on they question, how to be more competitive.

Download article
Keywords: education; personal development; methods; training; knowledge management; agile management; Hidden knowledge; diversity management

References

Bibliografia/References

Appelo, J. (2016). Zarządzanie 3.0. Katowice: Helion.

Aronowska, I. (2016). Efektywna praca w zespołach międzypokoleniowych. W: E. Gołębiowska (red.), Zarządzanie w dobie ograniczonego zaufania. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, (11).

Bednarek, M. (2007). Doskonalenie systemów zarządzania nowa droga do przedsiębiorstwa lean. Warszawa: Difin.

Blikle, A. (2016). Czy polscy liderzy są gotowi na turkusowe zarządzanie? Personel i Zarządzanie, (10).

Chybicka, A. i Puchalska, M. (2016). Przypływy i odpływy energii, czyli jak radzić sobie ze spadkiem motywacji. Personel i Zarządzanie, (7).

Deresky, H. (2017). International Management Managing across borders and cultures. Harlow: Pearson.

Juchnowicz, M. (2003). Narzędzia i praktyka zarządzania zasobami ludzkimi. W: M. Juchnowicz i T. Rostkowski (red.) Zintegrowany system zarządzania kompetencjami. Warszawa: Poltext.

Juchnowicz, M. i Rostkowski, T. (2003). Tworzenie i wdrażanie strategii ZZL. Warszawa: Poltext.

Juchnowicz, M., Mazurek-Kucharska, B. i Turek, D. (2018). Diagnoza jakości kapitału ludzkiego w organizacji. Warszawa: PWE.

Kaplan, R. i Norton, P. (2000). The Strategy focused organization. Boston: Harvard Business School.

Klimek, J. (2009). Hermeneutyka przedsiębiorczości. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.

Klimek, J. (2017). Strategia MSP. Przedsiębiorczość-Konkurencyjność-Rozwój. Warszawa: Menton.

Knosala, Z., Boratyńska-Sala, A., Jurczyk-Bunkowska, M. i Moczała, A. (2014). Zarządzanie innowacjami. Warszawa: PWE.

Laloux, F. (2016). Pracować inaczej. Warszawa: Studio Emka.

Listwan, T. (2003). Sukces w zarządzaniu: uwarunkowania kadrowo-organizacyjne. Wrocław: Akademia Ekonomiczna.

Mohrman, S. A., Galbraith, J. R. i Lawler III, E. E. i in. (1998). Tomorrow's Organization. San Francisco: Jossey-Bass.

Nelly, A. (2002). Business performance measurement theory and practice. Cambridge: Cambridge University Press.

Richert-Kaźmierska, A. i Stankiewicz, K. (2014). Dyskryminacja pracowników w starszym wieku — wybrane zagadnienia. W: E. Gołębiowska (red.), Zarządzanie — nowe perspektywy w dobie zmian. Łódź: Wydawnictwo SAN.

Sajkiewicz, A. i Sajkiewicz, Ł. (2002). Nowe metody pracy z ludami. Organizacja procesów personalnych. Warszawa: Poltext.

Stocki, R. (2012). Pełna partycypacja w zarządzaniu. Warszawa: Wolters Kluwer.

Stocki, R. i Prokopowicz, P. (2012). Pełna partycypacja w zarządzaniu. Warszawa: Wolters Kluwer.

Twaróg-Kanus, A. (2019). Kompetencje społeczne nauczyciela w przestrzeni edukacyjnej zmiany. W: A. Borzęcka, A. Twaróg-Kanus i R. Waluś (red.), Nauczyciel i uczeń w przestrzeni społecznej. Kraków: Impuls.

Wooddruffe, C. (2003). Ośrodki oceny i rozwoju — narzędzia analizy i doskonalenia kompetencji pracowników. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.

Article price
4.00
Price of the magazine number
15.00
Subscription
197.00 €
158.00
Lowest price in last 30 days: 157.00
get subscription