Best prices Special offers for members of the PWE book club The cheapest delivery
DOI: 10.33226/1231-2037.2020.4.5
JEL: L1, R4

Factors shaping strategies of supply chains in the biggest Polish clothing companies

The aim of the paper is to identify the factors shaping the strategies of supply chains in the largest Polish clothing companies. The author presented the results of own research. The strategies of supply chains, their similarities and differences and factors affecting the individual elements of these strategies were identified. The research results show, that factors, that impact significantly on the choice of supply chain strategy in the clothing industry are: a competitive strategy of a company, that is a leader in the supply chain and its size, the characteristics of demand and the type of clothing.

Download article
Keywords: supply chain; logistics strategies; determinants of logistics strategies; clothing companies

References

 

Bibliografia/References

Brdulak, H. (red.). (2012). Logistyka przyszłości. Warszawa: PWE.

Ciesielski, M., Długosz, J. (red.). (2010). Strategie łańcuchów dostaw. Warszawa: PWE.

Ciesielski, M. (red.). (2009). Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw. Warszawa: PWE.

Kokiel, A. (2017). Ze Wstępu. W: A. Kokiel (red.), Studia Zarządzania i Finansów, 13, s. 13–14.

Milewska, B. (2017). Strategiczne decyzje logistyczne — wpływ na konkurencyjność przedsiębiorstwa. W: A. Kokiel (red.), Studia Zarządzania i Finansów, 12, s. 87–97).

Milewski, D. (2013). Relacje procesów logistycznych jako czynnik efektywności ekonomicznej przedsiębiorstw produkcyjnych. Szczecin: WNUS.

Szymonik, A., Nowak, I. (2018). Współczesna logistyka. Warszawa: Difin.

Szymonik, A. (2011). Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw, część 2. Warszawa: Difin. https://rankingi.wprost.pl/200-najwiekszychfirm/ 2018 (11.03.2020).

Article price
4.00
Material Economy and Logistics 4/2020
15.00
As file to download
15.00
Subscription
112.00 €
89.00
Lowest price in last 30 days: 89.00
get subscription