Factors shaping strategies of supply chains in the biggest Polish clothing companies
The aim of the paper is to identify the factors shaping the strategies of supply chains in the largest Polish clothing companies. The author presented the results of own research. The strategies of supply chains, their similarities and differences and factors affecting the individual elements of these strategies were identified. The research results show, that factors, that impact significantly on the choice of supply chain strategy in the clothing industry are: a competitive strategy of a company, that is a leader in the supply chain and its size, the characteristics of demand and the type of clothing.
References
Bibliografia/References
Brdulak, H. (red.). (2012). Logistyka przyszłości. Warszawa: PWE.
Ciesielski, M., Długosz, J. (red.). (2010). Strategie łańcuchów dostaw. Warszawa: PWE.
Ciesielski, M. (red.). (2009). Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw. Warszawa: PWE.
Kokiel, A. (2017). Ze Wstępu. W: A. Kokiel (red.), Studia Zarządzania i Finansów, 13, s. 13–14.
Milewska, B. (2017). Strategiczne decyzje logistyczne — wpływ na konkurencyjność przedsiębiorstwa. W: A. Kokiel (red.), Studia Zarządzania i Finansów, 12, s. 87–97).
Milewski, D. (2013). Relacje procesów logistycznych jako czynnik efektywności ekonomicznej przedsiębiorstw produkcyjnych. Szczecin: WNUS.
Szymonik, A., Nowak, I. (2018). Współczesna logistyka. Warszawa: Difin.
Szymonik, A. (2011). Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw, część 2. Warszawa: Difin. https://rankingi.wprost.pl/200-najwiekszychfirm/ 2018 (11.03.2020).