Best prices Special offers for members of the PWE book club The cheapest delivery
DOI: 10.33226/1231-2037.2021.3.4
JEL: L10

Logistics as a factor of creation competitiveness of the enterprise

Logistics focused on the market, customer service and its appropriate level began to become priorities in activities. It was forced by the phenomenon of the formation of a logistic network observed in the markets today, the significant integration of many enterprises and organizations within one supply chain, and a significant increase in the role of the latest technologies in logistics activities. Due to the observed changes, many entities present on the market nowadays treat logistics as a kind of strategic opportunity. Unfortunately, we still know too little about the problem of using logistics as an important element of gaining a competitive advantage, therefore the aim of the article is to present the possibilities of logistics in improving the position of enterprises in a competitive market and to show its importance for the organization.

Download article
Keywords: competition strategy; supply chain; customer; enterprise; integration

References

Bibliografia/References

Antoniak, M (2004). Strategie logistyczne, Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Celnej.

Christopher, M. (1998). Logistyka i zarządzanie łańcuchem podaży. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.

Ciesielski, M., Długosz, J. (2010). Strategie łańcuchów dostaw. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Ciesielski, M. (2009). Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Fertsch, M. (2008). Podstawy logistyki. Poznań: Instytut Logistyki i Magazynowania.

Gorynia, M. (2002). Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.

Hamel, G., Prahalad, C. K. (1999). Przewaga konkurencyjna jutra. Warszawa: Business Press.

Obłój, K. (1993). Strategia sukcesu firmy. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Porter, M. E. (1998). Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Porter, M. E. (2006). Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników. Gliwice: Helion.

Witkowski, J. (2003). Zarządzanie łańcuchem dostaw — koncepcje, procedury, doświadczenia. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Article price
4.00
Price of the magazine number
15.00
Subscription
113.00 €
91.00
Lowest price in last 30 days: 89.00
get subscription