Logistyka czynnikiem tworzenia konkurencyjności przedsiębiorstwa
Logistyka ukierunkowała się na rynek. Obsługa klienta i jej odpowiedni poziom zaczęły zyskiwać miano priorytetów w działaniach przedsiębiorstw. Wymusiło to obserwowane dziś na rynkach zjawisko powstawania sieci logistycznej, znaczną integrację wielu przedsiębiorstw i organizacji w ramach jednego łańcucha dostaw, znaczne zwiększenie roli najnowszych technologii w działaniach logistycznych. Obserwowane zmiany sprawiły, że współcześnie wiele podmiotów obecnych na rynku logistykę traktuje jako swoistą szansę strategiczną. Niestety, zbyt mało wiemy jeszcze o problemie wykorzystania logistyki jako ważnego elementu uzyskiwania przewagi konkurencyjnej, stąd też celem artykułu jest przedstawienie możliwości logistyki w poprawie pozycji przedsiębiorstw na konkurencyjnym rynku oraz ukazanie jej znaczenia dla organizacji.
Bibliografia
Bibliografia/References
Antoniak, M (2004). Strategie logistyczne, Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Celnej.
Christopher, M. (1998). Logistyka i zarządzanie łańcuchem podaży. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.
Ciesielski, M., Długosz, J. (2010). Strategie łańcuchów dostaw. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Ciesielski, M. (2009). Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Fertsch, M. (2008). Podstawy logistyki. Poznań: Instytut Logistyki i Magazynowania.
Gorynia, M. (2002). Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
Hamel, G., Prahalad, C. K. (1999). Przewaga konkurencyjna jutra. Warszawa: Business Press.
Obłój, K. (1993). Strategia sukcesu firmy. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Porter, M. E. (1998). Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Porter, M. E. (2006). Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników. Gliwice: Helion.
Witkowski, J. (2003). Zarządzanie łańcuchem dostaw — koncepcje, procedury, doświadczenia. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.