Best prices Special offers for members of the PWE book club The cheapest delivery
DOI: 10.33226/1231-2037.2019.11.1
Zbigniew Skuza ORCID: 0000-0002-4528-9456 , e-mail: zbigniew.skuza|pcz.pl| |zbigniew.skuza|pcz.pl

Selected aspectsof supply logistics in the analyzed enterprise

The article presents an analysis of the quality of semifinished products delivered to a well-known automotive company by over a dozen domestic and foreign suppliers. The monthly percentage distribution of each supplier's share in the tested batch (about 4 million items) and the percentage share of non-compliance disclosed by the recipient for the main suppliers in the examined period is presented In the following, the disclosed non-compliances were divided into basic (most numerous) categories and their division by key suppliers was presented. This analysis allowed to see some kind of a phenomena that can be improved by a more comprehensive look at the whole group of suppliers.

Download article
Keywords: supply logistics; quality of delivery

References

Bibliografia

Encyklopedia zarządzania. (2019). Logistyka zaopatrzenia. https://mfiles.pl/pl/index.php/Logistyka_zaopatrzenia (20.10.2019).

Fonfara, K. (2014). Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Governica. (2019). Logistyka zaopatrzenia. https://www.governica.com/Logistyka_zaopatrzenia (10.05.2019).

Industry 4.0. (2019). Czym jest przemysł 4.0. http://industry40.edu.pl/czym-jest-przemysl-4-0/ (20.10.2019), https://doi.org/10.18290/rped.2019.11.1-1.

Ocicka, B., Raźniewska, M. (2015). Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw.

Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, (249), 63–38.

Pfohl, H.Ch. (2001). Systemy logistyczne. Podstawy organizacji i zarządzania. Poznań: Wydawnictwo Biblioteka Logistyka.

Szafirski, M. (2018). Relacje z dostawcami — jakość wyrobu, zadowolenie klienta i relacje biznesowe. http://abcjakosci.pl/2018/08/relacje-z-dostawcami-jakosc-wyrobu-zadowolenie-klienta-i-relacje-biznesowe-czesc-1-relacje-miedzy-dostawcami-a-klientami/ (20.10.2019).

Price of the magazine number
15.00
Subscription
113.00 €
91.00
Lowest price in last 30 days: 90.00
get subscription